Развойният център на "Джонсън контролс" в София се разширява

Развойният център на "Джонсън контролс" в София се разширява

Центърът за изследвания и разработка на американската компания "Джонсън контролс" (Johnson Contrоls) в София има амбицията да се превърне в най-голямата й автомобилна технологична база, заяви при официалното й откриване в четвъртък директорът на "Джонсън контролс България" Росен Филипов. Според него такова е желанието и на централното й ръководство. Сега най-голям е центърът във Франция, в който работят 550 души. В софийския филиал на компанията от създаването му досега са наети 320 специалисти и в момента текат конкурси за още 150 души.
Развойното звено в София работи от пет години и според вицепрезидента и генерален мениджър на "Електроника" за Европа Томас Патцелт досега в него са инвестирани 5 млн. евро, без да се броят вложенията в хора. "Присъствието ни в България не е въпрос на по-ниски разходи за дейност, а дългосрочна инвестиция за създаване на висококвалифициран екип тук", заяви той. По думите му българският пазар на труда предоставя възможности за намиране на ИТ специалисти, които трябва да бъдат обучени специално за разработката на софтуер за автомобили. В момента компанията увеличава развойния си потенциал и ще отвори центрове още в Япония и Китай.
В началото на октомври "Джонсън контролс" направи първата копка на завода си в Македония. Първоначалната инвестиция там ще бъде 20 млн. долара. Компанията няма планове да развива производство в България, заяви Патцелт.
Екипът в България започва дейността си с разработката на софтуерни решения за леки коли по индивидуални поръчки, а от тази година се занимава и с дизайн на хардуер и на механични части за електрониката. Вградените системи се интегрират в инструментални клъстъри, дисплеи и мултимедийни системи на задните седалки, контролни уреди и продукти за комфорт и безопасност при шофиране като HomeLink - устройство за отваряне на гаражните врати. В София се разработват електронни модули за "Мерцедес", BMW, "Даймлер Крайслер", "Ситроен", "Нисан" и други.
Обемът на пазара на автомобилна електроника през 2010 г. ще достигне 154.4 млрд. евро, а само продажбите на вградени софтуерни решения ще възлизат 44.3 млрд. евро, заяви Филипов, позовавайки се на проучване на McKinsey.
--------------
Нетните продажби на "Джонсън контролс" за 2005 г. възлизат на 27.9 млрд. долара. Разработката на системи за контрол на големи сгради представлява 21% от бизнеса на компанията. Нейни системи са монтирани в Кремъл и операта в Сидни например. Останалите 79% се падат на бизнеса с вградени системи за автоиндустрията. Само продажбите на автомобилната група достигат близо 20 млрд. долара. Освен електрониката тук попадат седалковите решения и акумулаторите. Продажбите на електроника са за 1.2 млрд. долара.