"Белла България" купи машините за кори на "Олинеза"

"Белла България" купи машините за кори на "Олинеза"

"Белла" засили позициите си на пазара на кори и бутер продукти, купувайки производствените мощности на един от основните си конкуренти - "Олинеза"
"Белла" засили позициите си на пазара на кори и бутер продукти, купувайки производствените мощности на един от основните си конкуренти - "Олинеза"
"Белла България" е купила производствените мощности за кори и бутер тесто, с които се правеха продуктите с марката "Олинеза". Това означава, че "Белла" ще разшири своето производство в този сегмент, а производството на продуктите с марката "Олинеза" спира. Информацията потвърди както единият от собствениците на "Белла" - Венцислав Георгиев, така и мениджърът на "Олинеза" - Александър Найденов.
Корите и бутер продуктите на "Олинеза" се произвеждаха от "Партньори 2001", която имаше правата да ползва марката "Олинеза", посочи Найденов. Този асортимент обаче не се произвежда от лятото, обявиха представители на търговските вериги, където продукцията е била спряна. Купихме машините за бутер изделията на "Олинеза" и разширихме своите мощности в Ямбол, посочи собственикът на "Белла България", която е водеща на пазара със своите продукти с марката "Белла". В момента компанията разработва нови продукти, които досега не са били произвеждани в България. Това ще са нови за пазара баници. В разработването участват гръцки технолози, обявиха от "Белла". Екипът на компанията подготвя и нова марка, а продукцията ще се изнася в съседните страни - Македония, Сърбия и Румъния. Пускането на пазара е предвидено за началото на следващата година.
Според фирмения регистър ДАКСИ единият от акционерите на "Партньори 2001" е Иван Янков. Той заедно с Александър Найденов е и управител на самата "Олинеза".
"Белла България" АД произвежда точени кори, бутер тесто и бутер банички с различни пълнежи под търговските марки "Белла", "Фамилия" и "Тракийска". Продуктите се произвеждат с различни опаковки за крайните потребители и за кетъринг канала. Компанията има собствен мелничарски комплекс. По информация на компанията "Белла България" АД е лидер на пазара на точени кори с пазарен дял над 80% и на бутер тесто с над 95 на сто. Купувайки мощностите на "Олинеза", дружеството ще затвърди позициите си на пазара.
Компанията демонстрира изключително бързо развитие през последните две години и стремеж да е водеща в сегментите, в които оперира, коментират представителите на хранителния бранш в България. Компанията работи на пазара на колбаси, тестени изделия, мазнини и др. Преди няколко месеца компанията купи свой конкурент от месопреработвателната индустрия - "Соларис АС". Наскоро "Белла България" откри и най-новата си фабрика за колбаси край Пловдив.
"Олинеза" ООД е собственост на "Партньори" ООД и "Ван дер Молен инк.". Компанията е водеща в производството на салати, сосове, майонези и други хранителни продукти. Продуктовата гама на дружеството включва още консервирани продукти - кетчупи, лютеници, конфитюри, доматено пюре, стерилизирани краставички, белени домати, кьопоолу, печени чушки и др.; горчици; бутилирано слънчогледово олио и др. Производствената база на компанията е разположена на площ 20 дка в Костинброд край София.