Концесията на летище Пловдив се забавя
Концесията на летище Пловдив засега се отлага въпреки желанието на транспортното министерство за бързо намиране на инвеститор. Междуведомствената работна група, назначена от премиера Сергей Станишев, очаква военното министерство да отговори как ще работят гражданското и военното летище в Крумово и какви изисквания ще бъдат поставени в договора с концесионера за използването му. Военните са притеснени, защото концесията може да се окаже пречка, твърди източник, близък до работната група. Предстои да бъде решен проблемът със собствеността на терминала, които е на швейцарската компания ТАДО, а земята е притежание на военните. Преди 11 години държавата е създала смесено дружество с ТАДО, като в него притежава 36% от акциите, и в момента плаща наем за използване на терминала. Основен собственик на компанията е Младен Мутафчийски. Транспортното министерство планира да избере консултант за изготвянето на анализа за концесията. То работи по вариант да изкупи терена от ТАДО, но засега компанията иска по-висока от предложената от министерството цена. Друга възможност е да се направи замяна с друг терен. Третият вариант е концесията да се даде, без в летището да бъде включен частният терминал.Националната стратегия за развитие на инфраструктурата предвижда концесията да стане факт през 2009 г. Към летището проявяват интерес нискоразходни превозвачи, то е подходящо за чартърни полети и се използва като резервно.
Малък терен на "Воинтех" пречи на откриването на процедура за летище Горна Оряховица, съобщиха от транспортното министерство. Готов е и анализът за концесията на летище Щръклево край Русе, който обаче трябва да бъде актуализиран според последните промени в Закона за концесиите. Очакванията са, че до края на 2006 г. правителството може да вземе решение за откриване на конкурсите за избор на концесионери. Инвеститорският интерес към русенското летище е свързан с изграждането на интермодален терминал.
Транспортното министерство подготвя концесионирането на пристанищата Видин - север и център, чиито процедури също ще бъдат открити до края на годината. За пристанище Видин-център има изработен стар анализ, който бързо може да бъде актуализиран. Засега е слаб инвеститорският интерес заради ниския трафик. Възможно е фериботът да бъде предложен заедно с пътническия терминал на северния порт.