"Джимис" се раздели с дистрибутора си "Алпина"

Сладоледената компания "Джимис", която от този летен сезон започна да предлага продукти в търговската мрежа в страната, се раздели с ексклузивния си дистрибутор "Алпина" само няколко месеца след началото на съвместната дейност. Информацията потвърдиха представители и на двете компании. Причината е в "различния подход и разбиране за дистрибуцията", обясниха от компаниите.
Представители на "Алпина" лаконично посочиха, че от няколко дни вече не работят с "Джимис", но не пожелаха да обяснят точната причина. Търговският директор на сладоледената компания Любомир Гетов пък заяви, че вече сами ще дистрибутират продуктите си, но остават отворени към предложения от други компании. Като цяло сме готови сами да се захванем с дистрибуцията, което не сме правили до момента, уточни Гетов. Доставките в София ще се правят от "Джимис", а в провинцията компанията ще работи с по-малки партньори.
Предимството е, че активният сезон премина и сега продажбите не са толкова големи, посочиха още от производителя на сладолед.
В началото на летния сезон компанията за сладолед пусна за първи път продукти в търговската мрежа - сладолед на клечка и сладолед в кутия за вкъщи. С това тя заяви намерението си да стане сериозен конкурент на основните играчи на пазара - "Делта" и "Дарко". През лятото компанията продаваше в големите търговски вериги, в търговските обекти на бензиностанциите в София и в страната, в по-малките хранителни магазини и др.
Очаква се скоро сладоледената компания да започне да управлява хранителните барове в две трети от търговските обекти на бензиностанциите "Шел". Информацията за водене на преговори потвърдиха преди време представителите и на двете компании.
През април "Джимис" отвори новата си фабрика в Костинброд край София, в която са инвестирани 7 млн. лв. Капацитетът за производство в новото предприятие е 15 тона на ден и целта на компанията е да заеме трето място на пазара на сладолед в България, съобщи тогава Гетов. Новата фабрика позволи на "Джимис" да продава сладолед и в търговската мрежа, а не само в своята верига.