Затварянето на фабриката в Пловдив ще струва на "Кока-Кола" близо 2 млн. евро

Затварянето на фабриката в Пловдив ще струва на "Кока-Кола" близо 2 млн. евро

Компанията за безлкохолни напитки "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ("Кока-Кола ХБК") ще инвестира 1.9 млн. евро, за да прехвърли мощостите си от Пловдив в Костинброд и да въведе нови производствени линии за сокове и газирани напитки, съобщиха от компанията. Промяната е част от глобалната стратегия на "Кока-Кола ХБК" да увеличи ефективността на производството си чрез промяна на структурата и намаляване на разходите.
Компанията обяви през август, че ще затвори производството си в Пловдив, където ще запази само дистрибуционната си структура. Тогава от дружеството не обявиха каква ще е съпътстващата инвестиция. Затварянето на фабиката ще е придружено от освобождаване на 90 души от персонала. Преместването трябва да завърши до края на следващата година, планират от "Кока-Кола ХБК".
Промяната в производството на дружеството е свързана с предстоящото членство на България в Европейския съюз и очакванията за повишаване на конкуренцията. Подобни промени "Кока-Кола" е реализирала вече и в други европейски страни като Ирландия и Гърция.
"Кока-Кола ХБК" е на българския пазар от 1992 г. До момента компанията заедно с представителния офис на "Кока-Кола къмпани" е инвестирала в страната над 170 млн. евро. Бутилиращата компания има в момента три производствени центъра в страната - в Костинборд, Пловдив и Търговище. Мрежата й включва и 11 депа за дистрибуция. В момента в компанията са заети над 1000 служители.
През последните две години "Кока-Кола" следва стратегията да разнообразява портфолиото си от напитки, които не са газирани. Една от причините са данните за тенденциозен спад в потреблението им. По актуални данни на Асоциацията на компаниите за безалкохолни напитки потреблението за цялата година ще е 38 на сто от общия пазар на безалкохолните напитки. За сравнение през миналата година делът им е бил 42 на сто. В същото време расте делът на бутилираната вода, където "Кока-Кола" участва с марката си "Банкя". Компанията е сред топ четири на българския пазар на вода.