"Водафон" се кани да купува малки мобилни компании в Европа
Някои по-малки мобилни компании на Стария континент ще бъдат избутани от европейския телекомуникационен пазар, като ще се превърнат в потенциална мишена за придобиване на "Водафон", посочват от британския телеком, цитиран от в. "Файненшъл таймс". Силната конкуренция в региона ще доведе до нови придобивания, от които мислим да се възползваме, заяви изпълнителният директор на "Водафон" Арун Сарин. По думите на Сарин "Водафон" е заинтересуван от евентуалната продажба на мобилните подразделения на "Хътчисън уампоа" (Hutchison Whampoa) в Италия и Великобритания. Компанията ще се цели в някои избрани бизнеси в Източна Европа, Африка и Азия, допълни още Сарин.
Амбициозните планове за придобивания на "Водафон" идват в момент, в който британското дружество отчете загуба за първото финансово полугодие, приключило на 30 септември, в размер на 5.1 млрд. паунда в резултат на слабото си представяне в Германия и Италия. Печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизация обаче се е повишила до 6.24 млрд. паунда, като превиши средните очаквания на анализаторите за 6.08 млрд. паунда. За сравнение - за същия период на миналата година компанията отчете печалба в размер на 2.77 млрд. паунда. Приходите са се повишили с 6.9% на годишна база до 15.6 млрд. лири. За миналата година "Водафон" отчете чиста загуба в размер на 21.9 млрд. паунда, което беше най-голямата, регистрирана някога в европейската корпоративна история. Притиснат от акционерите, които настояват за по-ясна стратегия на дружеството в момент, когато приходите намаляват, Арун Сарин обяви, че планира да увеличи дивидентите с 49%, както и да раздаде на своите акционери допълнително 9 млрд. долара.
Намеренията на британската компания идват само няколко дни след като самата "Водафон" отхвърли предложението на руския концерн "Алфа груп" за преговори с цел създаването на съвместен бизнес.