Балкански вериги гледат към българския пазар

На живо
Заседанието на Народното събрание

Балкански вериги гледат към българския пазар

Две от търговските вериги от балканските страни - сръбската "Делта холдингс" и хърватската "Агрокор", обявиха сливането на бизнеса си и плановете да създадат голяма търговска верига, която да действа в държавите от региона, съобщи Ройтерс. Плановете на обединението са да стъпи в Молдова, Румъния, Украйна и България.
Двете вериги планират да работят заедно при уговарянето на доставките на международно ниво, като едновременно запазят водещите си позиции на вътрешните пазари. "Делта" няма магазини в Хърватия, а партньорът й "Агрокор" управлява два обекта в Сърбия. Дейността на двете вериги ще е насочена изцяло към налагането им на трети пазари, какъвто е българският. На по-късен етап се предвижда да направи първично публично предлагане.
Новината за сделката идва само няколко месеца след провалените планове за обединение между двете компании и словенската верига "Меркатор", което целеше да създаде балканска мегаверига.
"Агрокор" е една от големите вериги в Хърватия и има над 20 хил. служители. Веригата има оборот за миналата година в размер на 2.28 млрд. долара. "Делта" пък има над 16 хил. служители и през миналата година е реализирала продажби за 860 млн. евро. Плановете на компанията са през тази година да достигне оборот от 1.4 млрд. евро. Общият брой на магазините с няколко различни марки е 400.
Засега на българския пазар няма верига, която да е представител на Балканите. На пазара у нас работят предимно български и западни вериги. Изключение са турската "Рамстор", литовската "ВП маркет" и ЦБА, която е създадена по модела на унгарската едноименна верига.