"Ловико Сухиндол" бележи 26% ръст в продажбите

"Ловико Сухиндол" бележи 26% ръст в продажбите

"За една година "Ловико Сухиндол" е увеличил с 26% продажбите на вино за вътрешния пазар. Въпреки конкуренцията търсенето на качествени вина в страната расте и това се дължи на порасналата култура на потребителите." Това каза изпълнителният директор на кооперацията инж. Цветелин Братоев при представянето на новата технология при производството на скъпи вина, популярна още като технология на микровинарните.
Технологията е скъпа заради използвания ръчен труд и специални условия при ферментация. Обира се само узрялото грозде, като зърната се отделят ръчно от дръжките и гнилите плодове, което гарантира добрия вкус на напитката. "Ловико" е и първият винпром в страната, който изненадва любителите с розе от гъмза. Той е част от новата серия вина "LS" от гъмза, мерло и каберне совиньон, които се предлагат и на чужди партньори. Интерес проявиха колеги от Унгария, Великобритания и САЩ, които при дегустацията дадоха висока оценка на вината, обясни още шефът на "Ловико".
Производителите са възстановили и много от предишните си пазари. Освен за САЩ и Великобритания кооперацията изнася още за Русия, Прибалтика, Полша и Швеция. След отпушването на руския пазар износът ни почти се удвои, но в момента търсим решение на проблема с транспортирането на партидите. Заради липса на фериботни термоизолационни вагони руските власти не разрешават българската продукция да се транспортира заради опасността от пукането на бутилките при минусови температури. "Работим по този проблем, като възнамеряваме да се използват български вагони, които да се изолират с вата. След 2007 г. най-големи конкуренти за българите на руския пазар ще бъдат испанските, италианските и френските вина.
От две години най-старата лозаро-винарска кооперация на Балканския полуостров инвестира в нови лозя и техника. Обновяваме железобетонните бидони за грозде и винарските съдове, обясни Братоев. Винарната притежава около 3 хил. дка собствени лозя с гъмза, мерло и каберне совиньон. Миналата година е инвестирано в 350 дка нови насаждения с нетрадиционни сортове като караминер, малбек и петивердо. Целта е да придадем различен аромат, вкус и плътност на вината, които привличат ценителите на качествените напитки, обясни още Братоев.
---------
"Феста уайн къмпани" представи най-новата си колекция на младо вино "Каберне нуво". Технологията е изпробвана преди повече от две десетилетия в Бургас и спазва френската традиция на Божоле нуво. Бургаските винари първи започнаха да празнуват на третия четвъртък от ноември новата си реколта от каберне. Мениджърите планират активна рекламна стратегия за представянето на продукцията си на европейските страни.