"Юнайтед еър" и "Континентъл" преговарят за сливане
Американските авиокомпании "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines) и "Континентъл" (Continental) преговарят за eвентуално сливане, съобщи "Блумбърг". Директорът на "Континентъл" обаче обяви, че дружеството иска да остане независимо.
Според експерти авиоиндустрията в страната завършва консолидацията си, започната през 2001 г. след стагнацията, причинена от терористичните атаки. Най-вероятно в САЩ ще останат три или четири по-големи превозвача, тъй като пазарът е пренатоварен от сегашните шест потомствени авиокомпании.
Новината за преговорите идва месец след подаването на враждебна оферта за 8.67 млрд. долара от американската "Ю Ес еъруейз" (US Airways) към изпадналата в криза "Делта еър" (Delta Air). Възможно е серията от преговори да накара и "Нортуест еърлайнс" (Northwest Airlines) и "Американ еърлайнс" (American Airlines) да се замислят за сливане поради опасността да останат прекалено малки и неконкурентни.
При успех на сделката между "Юнайтед" и "Континентъл" новата компания би била най-голяма в света по брой пътници. Сливането на третата и четвъртата по големина авиокомпания в САЩ би изместило от първото й място "Американ еърлайнс".
Компанията майка на "Юнайтед", корпорацията UAL, подтиква към сливания в сектора още от началото на миналата година. Изпълнителният директор на групата Глен Тилтън нае "Голдман Сакс" като съветник за евентуални сделки през тази година.
Проблем пред сделката би била златната акция в "Континентъл", притежавана от "Нортуест еърлайнс". През 2001 г. компанията се споразумя с "Континентъл" за взаимно ползване на местата в самолетите на двата превозвача. Като част от партньорството "Нортуест" получи правото да блокира сделките по изкупуване от други компании.