ОМВ спира с мащабните инвестиции у нас догодина

След пускането в експлоатация на още шест бензиностанции до края на тази година и изграждането на пет нови през следващата "ОМВ България" ще спре с мащабните инвестиции у нас, съобщи на пресконференция във вторник директорът на веригата обекти Раду Капрау.
По думите му, след като обектите на компанията станат 85, ОМВ ще има добра покриваемост на територията на страната. Инвестиции все пак ще има, но те ще са по-скромни и ще бъдат насочени към подобряване на обслужването във вече изградените бензиностанции и коригиране на тяхното разпределение.
Веригата "Аванти", която е подразделение на ОМВ, обаче ще продължи с експанзията си, като нейните обекти ще се изграждат чрез договори за франчайзинг. Осем бензиностанции "Аванти" ще отворят врати до края на годината, като това са предимно малки обекти, работили досега самостоятелно. До 2010 г. бензиностанциите от веригата трябва да станат 40. "Избрахме да работим на принципа на франчайзинга с "Аванти" , а не с ОМВ, защото при тази схема контролът е по-труден, а не искаме клиентите ни да бъдат разочаровани при евентуални проблеми", поясни Капрау.
Във вторник "ОМВ България" представи най-новото си гориво - алпин дизел.
То се предлага от началото на декември във всички бензиностанции от веригата и гарантира безпроблемна работа на дизеловите автомобили дори при температури от минус 29 градуса по Целзий. За сравнение - миналогодишният ОМВ алпин дизел беше изчислен за експлоатация при температури от минус 25 градуса. Според българския държавен стандарт зимният дизел трябва да запазва качествата си до минус 15 градуса Целзий. Това е температурата, до която горивото би трябвало да е толкова течно, че без проблем да преминава през горивния филтър на двигателя.
Новото гориво струва с 12 стотинки повече от обикновения дизел, отговаря на еконормата Евро 4 и гарантира по-икономична работа на двигателя в студа. Алпин дизел се произвежда в румънската рафинерия "Петром", която е собственост на ОМВ.
Наблюденията на компанията за миналата година сочат, че около 30% от зареждащите дизел в ОМВ предпочитат неговата по-скъпа версия. Като цяло се наблюдава също до три пъти увеличаване на броя на клиентите, избиращи ОМВ алпин дизел. Основният конкурент на новия продукт е V-Power дизел на "Шел", в който също има добавки, подобряващи неговите характеристики при експлоатация в сурови зимни условия.