"Биокарпет" ще разшири търговската си мрежа в България
Гръцката верига за продажба на килими и одеяла "Биокарпет" (Biokarpet) планира да разшири търговската си мрежа в България, пише агенция SeeNews. Намеренията на компанията са общият брой на обектите и в страната да достигне около 10 до края на 2008 г. Освен това компанията очаква оборотът от дейността й у нас да нарасне пет пъти до 2009 г. В момента "Биокарпет" разполага само с един магазин в страната, като той се намира в София. Основните му клиенти са различни търговски вериги за продажба на мебели.
Плановете на "Биокарпет" са да развие веригата си на франчайз. Магазини ще има освен в София, но и в останалите по-големи градове в България. Първият ще е във Велико Търново, като той ще заработи още този месец, а следващият - във Варна през април. Магазини ще заработят и в Пловдив, Бургас, Плевен и Стара Загора.
Очакванията на "Биокарпет" експанзията да доведе до удвояване на печалбата й до 3 млн. лв. през тази година. За сравнение, през 2006 г. компанията има печалба от 1.2 млн. лв., когато е продала 2.5 хил. килима. Според изпълнителния директор на компанията Хари Пападопулос максимумът, който "Биокарпет" може да достигне в България, е от около 5-6 млн. евро, каквато е и очакваната печалба на дружеството през 2009 г. сред плановете на дружеството са да изгради и собствена складова база с площ 10 хил. кв.м в покрайнините на София. Планираната инвестиция е за около 5 млн. евро, част от които ще бъдат осигурени с банков кредит. "Биокарпет" вече е платила 2 млн. лв. евро, за да придобие парцел с площ от 1 хектар. Очаква се строителството да започне през юни или юли и да завърши в рамките на една година.
Разширяването на търговската верига на "Биокарпет" е част от стратегията на компанията за развитието й в региона до 2010 г. Плановете й са да стъпи на пазарите в Сърбия и Хърватия до края на тази година. "Биокарпет" ще отвори общо 120 магазина в Румъния, Албания, България и др.
Индустриалната група "Биокарпет" работи на българския пазар и чрез производителя на алуминиеви профили "Екзалко" (Exalco). Основните й конкуренти в сферата на продажбата на килими са "Карпетхаус" (Carpethouse) и "Карпетмакс" (Carpetmax).