"Мацушита" ще прави най-големия завод за плазма в света
Новата фабрика ще бъде разположена в Западна Япония. Японският технологичен гигант обаче не разкри подробности около мащабния проект. Според близки източници изграждането на завода ще започне още тази година, като годишното производство се очаква да стигне около 10 млн. единици. Реализирането му е част е бизнес стратегията на компанията за следващите три години, която да отговори на силния глад за плоски екрани.
Съгласно новият бизнес план най-големият в света производител на плазмени екрани ще направи капиталови разходи в размер на 12.6 млрд. долара и още 15.1 млрд. долара в нови разработки. В резултат японският гигант се очаква да стигне световен пазарен дял от 25 на сто.
Световният пазар за плоски монитори изпитва все повече недостиг. В същото време обаче цените стремглаво падат, което кара доста компании да намаляват разходите по производството, за да останат конкурентоспособни. Производството на плазмени екрани съставлява близо 18 на сто от това на плоските, което през 2006 г. стигна 54.27 млн. броя, сочат данните на американската изследователска компания "ДисплейСърч" (DisplaySearch).
По-рано този месец "ДисплейСърч" посочи, че въпреки повишеното търсене приходите от продажбите на плазмени екрани през 2007 г. ще останат без промяна спрямо миналата година (7.7 млрд. долара) в резултат на понижаващите се цени.
В момента производителят на марката "Панасоник" притежава четири завода за плазмени екрани. През лятото се очаква да започне функционирането на петия, с което годишният капацитет на "Мацушита" се очаква да стигне 11.5 млн. 42-инчови екрана.
Най-големите конкуренти на "Мацушита" в производството на плазмени екрани за телевизори са "Самсунг електроникс" (Samsung Electronics), "Ел Джи електроникс" (LG Electronics) и "Пайъниър" (Pioneer).
През октомври миналата година "Мацушита" заяви, че очаква да продаде около 3.7 млн. плазмени екрана до края на финансовата година, приключваща през март 2007 г. Това обаче е по-малко от очакваните 4 млн. продажби. Според "Мацушита" това се дължи на по-силния интерес към големите екрани. Под управлението на бившия си президент, който в момента е председател на борда на директорите, "Мацушита" успя да се съвземе от огромните загуби през 2002 г., които наложиха съкращението на стотици служители и затваряне на заводи.
През миналата година "Хитачи" и "Мацушита" заявиха, че планират заедно инвестиции до 1.2 млрд. евро за изграждане на производствени мощности в Чехия.
По предварителна преценка първоначалната инвестиция за проекта на "Хитачи" и "Мацушита" ще създаде 2 хил. до 4 хил. работни места в централноевропейската страна. Решението за инвестиции в Чехия, където "Мацушита" вече има присъствие, е породено от повишеното търсене на плоски екрани в Европа.