"Хюлет Пакард" изпревари "Дел" за второ поредно тримесечие
За четвъртото тримесечие на миналата година продажбите на "Хюлет Пакард" са се увеличили 23.9%, като е продал с 2.3 млн. единици повече от "Дел". Тези пък на "Дел" са се понижили с 8.7%. Този спад е безпрецедентен в историята на "Дел", коментира анализаторът Чарлз Смулдърс от изследователската компания "Гартнър".
Така пазарният дял на "Хюлет Пакард" в световен мащаб се е увеличил с 2.4% до 17.4%, а този на "Дел" се е свил от 16.4% до 13.9%, сочат данните на "Гартнър". Междувременно доставките на персонални компютри в световен мащаб за последното тримесечие на миналата година са се увеличили със 7.4% до 67.4 млн. единици.
В полза на "Дел" обаче са данните от друга изследователска компания - IDC. Според нея пазарният дял на "Дел" в световен мащаб стига 17.1% срещу 17% за "Хюлет Пакард". Този на китайската "Леново", която през 2005 г. купи компютърния бизнес на Ай Би Ем, стигна 7.3%, което й отрежда третото място.
На четвърто и пето място съответно са "Ейсър" (Acer) и "Тошиба". По данните на IDC "Ейсър" отчита най-силни темпове на нарастване на продажбите си от петте най-големи производителя в света, като за последното тримесечие е регистрирал растеж на продажбите с 37.8%.
"Дел" запазва лидерските си позиции на американския пазар въпреки понижените продажби като цяло, посочват още от IDC.
През миналата година "Дел" е намалил пазарния си дял в САЩ от 33.3% до 27.9%. "Хюлет Пакард" заема второто място по продажби в страната, следван от "Гейтуей" (Gateway) и "Епъл".