"Хюлет Пакард" изпревари "Дел" за второ поредно тримесечие

"Хюлет Пакард" изпревари "Дел" за второ поредно тримесечие

"Хюлет Пакард" отново мина "Дел" по продажби на персонални компютри за второ поредно тримесечие, като затвърди позициите си на лидер на световния пазар, съобщи агенция "Блумбърг".

За четвъртото тримесечие на миналата година продажбите на "Хюлет Пакард" са се увеличили 23.9%, като е продал с 2.3 млн. единици повече от "Дел". Тези пък на "Дел" са се понижили с 8.7%. Този спад е безпрецедентен в историята на "Дел", коментира анализаторът Чарлз Смулдърс от изследователската компания "Гартнър".

 

Така пазарният дял на "Хюлет Пакард" в световен мащаб се е увеличил с 2.4% до 17.4%, а този на "Дел" се е свил от 16.4% до 13.9%, сочат данните на "Гартнър". Междувременно доставките на персонални компютри в световен мащаб за последното тримесечие на миналата година са се увеличили със 7.4% до 67.4 млн. единици.

 

В полза на "Дел" обаче са данните от друга изследователска компания - IDC. Според нея пазарният дял на "Дел" в световен мащаб стига 17.1% срещу 17% за "Хюлет Пакард". Този на китайската "Леново", която през 2005 г. купи компютърния бизнес на Ай Би Ем, стигна 7.3%, което й отрежда третото място.

На четвърто и пето място съответно са "Ейсър" (Acer) и "Тошиба". По данните на IDC "Ейсър" отчита най-силни темпове на нарастване на продажбите си от петте най-големи производителя в света, като за последното тримесечие е регистрирал растеж на продажбите с 37.8%.

 

"Дел" запазва лидерските си позиции на американския пазар въпреки понижените продажби като цяло, посочват още от IDC.

През миналата година "Дел" е намалил пазарния си дял в САЩ от 33.3% до 27.9%. "Хюлет Пакард" заема второто място по продажби в страната, следван от "Гейтуей" (Gateway) и "Епъл".