Три инвестиционни фонда обмислят оферта за "Сейнсбъри"

Три инвестиционни фонда обмислят оферта за "Сейнсбъри"

Инвестиционните компании "Блекстоун груп" (Blackstone Group), "Колбърг Кравис Робъртс" (Kohlberg Kravis Roberts) и "Си Ви Си кепитъл партнърс" (CVC Capital Partners) заявиха, че обмислят оферта за закупуване на британската верига супермаркети "Сейнсбъри" (Sainsbury), съобщи агенция "Блумбърг". Това ще се превърне в най-голямото изкупуване в Европа. Пазарът реагира силно на новината, като акциите на "Сейнсбъри" скочиха с близо 18 на сто, което оцени британското дружество на 8.8 млрд. паунда (17.3 млрд. долара). В общо изявление трите инвестиционни фонда посочват, че са в "подготвителен етап на определяне" на оферта към третата по големина във Великобритания верига супермаркети. От "Сейнсбъри" отказаха да коментират публикациите.

 

Само през последния един месец акциите на "Сейнсбъри" увеличиха значително стойността си в резултат на спекулации за оферти към компанията от страна на други компании от сектора за близо 7.4 млрд. паунда, посочва анализаторът от "Нумис секюритис" (Numis Securities) Стийв Дейвис. Само преди няколко дни основателят на компанията - фамилията Сейнсбъри, намали дела си в групата до 13.9 на сто от 16 на сто.

 

Обединението на двата най-големи инвестиционни фонда, специализирани в изкупуване на целия капитал на дружествата - "Блекстоун груп" и "Колбърг Кравис Робъртс", с лондонската CVC е част от общата тенденция в сектора. Частните фондове са определили за тази година най-големи инвестиции. За целта "Колбърг Кравис Робъртс" ще отдели 16.1 млрд. долара, а американската "Блекстоун" - 15.6 млрд. долара. Докато маржините на печалба в сектора за продажби на дребно са значително ниски, както е и във Великобритания, това създава предпоставки за наличие на голямо количество пари в брой, коментира Майкъл Сийгарт от DWS. Именно това е, което търсят инвестиционните компании, смята още Сийгарт.

 

В същото време "Сейнсбъри" най-после успя да излезе от дупката, след като миналата година намали цените на над 1000 артикула, подобри дистрибуционната си мрежа и обнови магазините си. През 2006 г. пазарният дял на британското дружество на местния пазар стигна 16.4 срещу 16.2 на сто година по-рано.

 

Не само стойността на недвижимото имущество, но и перспективите пред компанията са атрактивни, отбеляза Брайън Робъртс от "Планет ритейл" (Planet Retail). Условията за търговия на пазара за продажба на дребно на хранителни стоки изглежда благоприятна, допълва още Робъртс.