Турски фирми търсят партньори в България заради ЕС

Турски фирми търсят партньори в България заради ЕС

Влизането на България в ЕС привлича турски текстилни компании, които желаят да правят бизнес у нас
Reuters
Влизането на България в ЕС привлича турски текстилни компании, които желаят да правят бизнес у нас
Общо 36 турски компании - производителки на текстил и текстилни продукти, ще представят продуктите си в рамките на изложението "Мода и текстил" в "Интер експо център" в София, съобщиха от "Меридиен", която е организатор на инициативата. Събитието ще бъде открито официално на 23 февруари, ще продължи четири дни - до 27 февруари, и ще събере някои от водещите турски производители на платове, мъжка и дамска конфекция, спортни облекла, аксесоари, материали за шивашката индустрия, технологии и т.н.
В програмата са предвидени и срещи между турските гости и представители на български производители и износители от бранша, на които ще бъдат обсъдени възможностите за установяване на партньорства. Организаторите от турската "Меридиен", която е една от общо 15-те специализирани компании за организация на изложения, възнамеряват да издигнат изявата до международно равнище, като канят участници от други страни в Европа. В рамките на настоящото му издание се очаква да пристигнат посетители от другите балкански страни. Изложението ще е отворено и за граждани.
Интересът на турските фирми към българския пазар се засилва заради приемането на страната в Европейския съюз, каза Сердар Ераслан, който е представител на турско-българската индустриална камара. Интересът ще е основно от страна на текстилните фирми, като досега около 1300 компании от страната са внасяли текстилни продукти в България, показват данните на камарата. Турските дружества ще се насочат по-активно към българския пазар и оттам към европейските потребители.
Стокообменът между България и Турция е достигнал 3 млрд. долара през 2006 г. Целта е той да стигне 8 млрд. долара до 2010 г. Преките чуждестранни инвестиции от Турция в България за 2006 г. са достигнали 983 млн. евро.
Представители на шведския бизнес също се запознаха с възможностите за инвестиции в България. Те бяха представени от посланика на Швеция в България Бертил Рут и председателя на Българо-шведската търговска камара в Гьотеборг и Стокхолм. Целта на посещението им в двата града шведски града беше да се привлекат повече инвестиции в България. Шведският бизнес е проявил най-голям интерес към сектори като енергетиката, туризъм, високите технологии, телекомуникациите, земеделието и строителството. През първата половина на миналата година износът от Швеция за България е нараснал с 31%, а от България за Швеция - със 17%. Вътрешният пазар на България е относително малък, но представлява стратегическа база за търговия между ЕС, Русия, Турция и Близкия изток, подчертаха домакините.