"Загорка'' повиши печалбата си с 26%
''Загорка'', която е собственост на холандската "Хайнекен", регистрира печалба преди лихви и данъци от 5.993 млн. евро за миналата година, съобщиха от компанията. Това е с 26 на сто повече спрямо 2005 г., когато печалбата на пивоварната е била 4.747 млн. евро. Добрите финансови резултати се дължат основно на предприетата от началото на изминалата година политика за икономии на фиксираните разходи и на добрите приходи от продажби на българския пазар, обясняват от компанията.
За миналата година ''Загорка'' е продала общо 1 538 205 хектолитра пиво, което е с над 9% повече в сравнение с реализираните продажби от 2005 г. Това й отрежда и най-големия пазарен дял за миналата година от 30%, следвана от ''Каменица'' и ''Карлсберг''. Растежът в продажбите й се дължи основно на марките ''Хайнекен'', ''Загорка'' и ''Ариана''. Компанията реализира най-големи продажби за януари, като те възлизат на 74 190 хектолитра.
За миналата година холандската ''Хайнекен'' е реализирала прираст от 59% в чистата си печалба и тя достига 606 млн. евро. Продажбите в световен мащаб се повишават с 11.2% до 131.9 млн. хектолитра, водени основно от марката "Хайнекен", чието търсене се е увеличило с 11.8% до 22.5 млн. хектолитра. Приходите й за 2006 г. възлизат на 11.829 млрд. евро, което е нарастване от 9.6%, а печалбата преди данъци и такси (EBIT) расте с 42.7% до 1.832 млрд. евро. Очакванията на ''Хайнекен'' са и през 2007 г. да продължи тази положителна тенденция и според прогнозите нарастването на печалбата може да достигне 10-13%.
Инвестициите на "Загорка" АД от приватизацията до края на 2006 г. е около 90 млн. евро. Пивоварната предлага на българския пазар бирата с марките "Загорка", "Ариана", "Столично", "Амстел" (Amstel), "Хайнекен" (Heineken), "Мърфис" (Murphys), "Старобърно" (Starobrno) и "Кайзер" (Kaiser).