Туризмът се представя на най-голямата борса в Берлин

Туризмът се представя на най-голямата борса в Берлин

Делът на записванията от типа "в последната минута" (Last Minute) на германския пазар расте и се очаква тази тенденция да продължи и през предстоящия летен сезон. Това сочи информацията на някои от основните германски туроператори, които работят на българския пазар. Докато преди години пакетите "в последната минута" са били около 10-20 на сто от общия брой на записалите дестинацията, то сега делът им може да достигне и 30-40 на сто. Това е един от проблемите, който туроператорите ще обсъдят с хотелиерите по време на предстоящата специализирана борса в Берлин, провеждаща се от 7 до 11 март тази година. Събитието е сред най-важните за българския туризъм, защото на него се срещат по-голямата част от туроператорите и хотелиерите и обсъждат някои нови тенденции и евентуални проблеми, обясни представителят на ИТС за България Калин Сутев.
През последните две години германският пазар като цяло започна да върви надолу, след като през 2004 г. достигна своя пик. По информация на представителя на Националния борд по туризъм в Германия Манол Димитров през 2004 г. германските туристи в България са били 578 хил. а през миналата година те са намалели до 486 хил.
Пакетите от типа "в последната минута", които традиционно се продават на значително по-ниска цена от тези, купени в по-ранния период, карат туроператорите да приложат нови техники, за да забавят тенденцията, обявиха от компаниите. Това е и причината някои от тях да предлагат примамливи отстъпки към най-ранните записвания, които продължават до края на април. Засега при някои туроператори ранните записвания вървят със спад спрямо миналата година, а при други са на миналогодишните нива, съобщиха от компаниите.
По време на борсата ще предложим конкретни мерки към хотелиерите в България, които да доведат до стабилизиране на германския туристически пазар, обяви представителят на ТУИ Валентин Йосифов. Намаляването на цените не е единственият начин за привличане на туристи, казаха още от германския туроператор. Хотелиерите можели да предложат различи допълнителни услуги и продукти и да удължат тяхната продължителност.
Докато германският пазар изостава, някои други пазари бележат значителен ръст, каза също Валентин Йосифов. Туроператорът има увеличение в записванията на холандския пазар с над 50% до момента, скандинавският пазар също върви с отлични темпове, каза още Йосифов. При британските туристи записванията са с около 10 на сто спад.
Най-големите туроператори, които водят германски туристи в България, са ИТС, ТУИ, "Томас Кук/Некерман", "Алтурс", както и ФТИ, "БГ турс" и др.