Българска компания ще вкара аутлет магазините на "Зара" в още три страни

Българска компания ще вкара аутлет магазините на "Зара" в още три страни

Компанията "Тренд студио", която вкара магазините "З аутлет" (Z-Outlet) в България, е взела правата и за три други страни в региона, стана ясно във вторник. Магазини с по-стари колекции на испанската "Зара" (Zara) ще има в Македония, Молдова и Косово. Предстои обектите да бъдат отворени през следващите дни.
В трите страни компанията ще отвори по един магазин. Обектът в Македония ще е готов след един ден, а в Косово - до четири-пет дни. Магазините в Молдова пък ще са готови в началото на април.
Първият магазин на "З аутлет" в София беше отворен вчера. В столицата се очаква да има още два, детайлите около които предстои да бъдат съобщени през следващите дни. Компанията вече отвори един магазин във Варна, който се намира на 300 кв.м в първия търговски център "Пикадили".
"Тренд студио" планира да отвори магазини в по-големите градове на страната. Нейни обекти ще има в търговски център "Пиргос" в Бургас, "Мол велико Търново", търговски комплекс "Сити" в Плевен, "Мол Сандански", "Роял гардън мол" в Слънчев бряг, както и в Пловдив, Благоевград и др.
Веригата започва дейността си с колекции от миналата година. Целта на компанията, която държи правата й, е непрекъснато да зарежда с нова стока. Аутлет обектите са подходящ инструмент някоя чужда верига да стъпи на местния пазар в случаите, в които още не е решила да открие представителни магазини. Именно затова и магазините в България засега не могат да носят пълно име на "Зара".
Засега влизането на традиционните магазини "Зара" в България се забавя. Веригата няколко пъти е правила опити да стъпи на българския пазар, но те са се проваляли. Първоначално веригата "Зара" трябваше да има магазин в най-големия засега търговско-развлекателен център в столицата "Мол София". Преговорите между инвеститорите и веригата обаче не завършиха успешно заради забавяне на испанската компания. Изискването на испанците по принцип е да влязат в обекти с голяма търговска площ на централни места. Веригата стъпва там, където ще има гарантиран коефициент на печалба. Представители на търговския сектор у нас обясняват, че България засега не е достатъчно голям пазар за известната верига.