България губи интереса на германските туристи

България губи интереса на германските туристи

България традиционно се представя на туристическата борса в Берлин със свой щанд във фолклорни мотиви
България традиционно се представя на туристическата борса в Берлин със свой щанд във фолклорни мотиви
България е сред страните, които губят позициите си на германския туристически пазар. Това показва изследването на маркетинговата агенция GfK за нагласите на германските туристи - "ИТБ туристически индикатор", представено при откриването на най-голямата туристическа борса в Германия - "ИТБ Берлин". Тенденцията е отчетена на фона на прогнозите, че през тази година германските туристи ще отбележат ръст на пътуванията си и на разходите, които правят за туризъм.
Освен България другите дeстинации, които отбелязват спад на германския пазар, са Турция, Египет, Тунис, Карибите. Предпочитаните са Италия, Испания, Португалия и Мароко. През тази година се очаква разходите на германските туристи да нараснат с над 2 на сто в сравнение с миналата година. През 2006 г. германците са оставили 60.5 млрд. евро в различните туристически дестинации по света.
Повече от 11 хил. компании участват тази година в туристическата борса в Берлин. Те са от над 180 страни, сред които и България - и се представя със свой национален щанд. Туристическата борса продължава от 7 до 11 март, като през първите дни тя е с професионална насоченост, а през последните два дни ще бъде отворена и за масовата публика.
Тенденцията за спад на германските туристи на българския пазар се потвърждава и от информацията на големите германски туроператори за записванията за предстоящото лято. През миналата година спадът беше над 5 на сто, а по предварителната информация на различните туристически компании спадът варира между 1-2% и 10%. Въпреки това компаниите се опитват да предположат конкурентни пакети, за да привлекат повече туристи към ранните записвания. Целта е да се спре тенденцията все повече германски туристи да купуват пакети за България от типа "в последната минута" (Last Minute).
България участва на туристическата борса за 39-и път. Щандът е разположен на 299 кв.м и е на два етажа. Представянето на страната е съпроводено от пресконференция за представяне на новите туристически продукти. Както на предишните туристически борси, така и на тази за представянето на България е поканена трупата на Нешка Робева. На щанда има и занаятчии, които представят различни свои занимания - грънчарство, керамика, пирографиране и плетене на мартеници.
-----------------
Компаниите на щанда са:
"Албена", "Алма тур", "Астрал холидейз", "Балкантурист", "Би Ем Тур", "Бояна МГ", "България ер", "България холидейз" ,"Бългериън ВИП турс", "Виктория тур", "Дакер", "Делта 2001", "ДМ Травъл, "Дюни", "Елиттур", "Инес травел" ,"Крас плюс", "Ли тур", "Международни пътувания", "МТС инкоминг - БТС", бщина Варна, Община Пловдив, "Одисея Ин", "Пингуин травел груп", "Ривиера", "Роял холидей", туристически холдинг "Русалка холидейз", "Селект турс", "Сентал", "Слънчев бряг", "Слънчев ден", Съюз на собствениците - Слънчев бряг, "Солвекс", "Съни травел клуб", "Сънсет ризорт мениджмънт", "Тандем травел", "ТУИ България", "Улпия турс", "Феста хотели", "Хермес тур", "Чинар".