Италия увеличи дела за продажба oт "Алиталия"
Италианският кабинет реши да продаде минимум 39.9 на сто от капитала на държавния авиопревозвач "Алиталия", съобщи агенция "Блумбърг". Предишните планове на Рим бяха за продажба на 30.1%. Крайният срок за подаване на оферти е 16 април. Така след продажбата Италия ще притежава не повече от 10% от непечелившото дружество, което дневно реализира загуби средно за над 1 млн. евро. Изчислено по сегашна пазарна стойност на акциите на "Алиталия", делът от близо 40% ще струва 567 млн. евро.
Бъдещият собственик на "Алиталия" трябва да предостави петгодишен бизнес план, както и ще се задължи запази дела си в компанията поне в следващите три години.
Акциите на "Алиталия" загубиха от стойността си близо 4% от 21 февруари, когато кабинетът на Романо Проди се разпадна, което предизвика съмнения, че продажбата на авиопревозвача ще бъде отложена. Администрацията на Проди беше запланувала да приключи с приватизацията на "Алиталия" преди юли. За целта през февруари бяха допуснати общо пет кандидата, които трябва да подадат необвързващи оферти за дружеството през април. В списъка с петте инвеститора фигурира само една авиокомпания - местната "Еър уан" (Air One). Сред петте е "Тексас пасифик груп" (Texas Pacific Group), който през 2003 г. купи "Континентал еърлайнс" (Continental Airlines), както и участва в консорциума, който купи "Куантас" (Qantas). Останалите кандидати са италианската банка "Уникредит", която участва от името на неназован инвеститор, консорциумът "Мениджмънт & Капитали" (Management & Capitali), зад който стои италианският предприемач Карло де Бенедети, и инвестиционната група "МатлинПатерсън глобъл адвайзърс" (MatlinPatterson Global Advisers). От икономическото министерство на страната заявиха, че до 2 април всеки, които иска да се присъедини към тази група, може да подаде оферта.
Противно на очакванията, германската "Луфтханза" не е подала оферта към италианския си колега, въпреки че нееднократно вторият по големина авиопревозвач в Европа е заявявал, че ще участва в консолидационните процеси в региона.
Петият по големина авиопревозвач в Европа не е излизал на печалба от 1998 г. въпреки многократните опити за преструктуриране.