За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутралноa sega . revete. a kogato sasipvahte vsichko za da moje da lapate ne revyahte. kogato davahte vsichko za razvitieto na burgas za smetka na varna malchahte. nali tam ima svobodna zona a vav varna ne. shto ne revahtre togava????????? horata iskat da postroyat moderno rpistanishte vav varna vie go spavate i ne razreshavate.
pomiari neshtastni. sega shte mi revat.
*****
НеутралноOt vreme ono tova, koeto se e davalo za razvitieto na Burgas e bilo troshi4ka v sravnenie sus luvskya pai za Varna. Na ednite luskavite kompleksi ot socrealizma - na drugite - neftozavod za svezh duh. Tova e, koeto horata mogat da napravyat. Prirodata oba4e reshava drugo - Burgas v golyam zaliv sus vuzmozhnosti za hubavo pristanishte a na Varna ezero, koeto se zatlachva i zaliv po-golyam ot futbolno igrishte. Takova e polozhenieto - reklamacii drugade.
*****
НеутралноПриродата взела дебел заем от японците да напрай пристанище за Кремиковци, щото Кремиковци казали, че Солун им е по-изгоден, освен ако държавата не напрая някоя врътка и не поеме пристанищни разходи за сметка на държавния бюджет. И така, напраили те ено пристанище, па и един канал напраили. И макар разходите да надхвърлили двойно първоначалните сметки, пак не им стигнали да напраят канала - на кей газенето 14 метра, на канала 12 ХАХАХАХАХА!
Къв Бургас, кви пет лева! Варна има 100 хиляди ТЕУ контейнерооборот, Бургас 22-23 хиляди. На картата на контейнерните пристанища в Черно море Бургас въобще липсва! За южна България товарите си минават много по-рентабилно през Солун, а и през Варна!
Варна е планирана от ЕС да е второто голямо пристанище на Общността на Черно море след Констанца. Бургас ще си обслужва Кремиковци, Нефтохима и тръбата, некой ден, евментуално.
*****
НеутралноЗащо уважаваният автор на статията съпоставя Румъния и Украйна само с Варна (не е редно да се гледат само контейнерните превози), когато Бургас винаги си е било по-голямото и с по-голям обем товари пристанище... Но Бургас (като сдържан мъж - както казваше поета) по времето на нашия социализъм винаги беше пренебрегван за сметка на разглезената Варна. Японците са си пресметливи и умни бизнесмени..., знаят къде да инвестират.
*****
НеутралноЗащото е фрашкано с руски боклуци.
*****
Неутралноразправят, че контейнерооборота по море в световен мащаб нараства скокообразно. Ето какво пише в един скорошен доклад-публично достояние: "През последните десет години ежегодният ръст на контейнерни превози в света е от два до пет пъти по-висок от съответния годишен ръст на световния брутен икономически продукт. За последните 10 години общият обем на контейнерните превози се е удвоил. Докато през 1995 общият обем на транспортирани по море контейнери в света е бил 39 милиона TEU, то през 2004 той е вече 78 милиона TEU. Предварителните данни за 2005 сочат обем от 105 млн TEU, а за 2006 се очаква той да достигне 117 млн. TEU."
Междувременно, и тези, и всякакви други прогнози бяха счупени с огромни разлики. Ако преди 2 години се твърдеше, че потенциала на Черно море е 1 милион ТЕУ, за 2006 оборотът през пристанищата в Черно море надхвърли ДВА МИЛИОНА И ДВЕСТА ХИЛЯДИ!
Естествено, тоя оборот го лапат предимно небългарските пристанища - Констанца, украинските, руските и грузинското Поти. Варна успявма да нараства с по 10-ина процента (при общ ръст в региона за 2005 от 80%), а Бургас е почти без промяна. Това е щото държавата не може да осигури построяването на УСТА, т.е. пристанище! Съвременно, модерно, с голям капацитет контейнерно пристанище. И по тацзи причина, първо, губим стотици милиони приходи за икономиката ни, хиляди работни места, а на всичкото отгоре всеки българин, до последната Гицка от село Гинци, плащат повече за вносни стоки, които потребява!
*****
НеутралноПич, ни съ обаждай неподготвен. Пристанище Варна ЕАД има доста по-голям оборот от Пристанище Бургас ЕАД. Ако буташ пристанище Росенец в сметката (обслужващо Нефтохима), Варна може да сложи Леспорт, Петрол, Балчик. Бургас обслужва Кремиковци и Нефтохим. И нищо друго. Варна обслужва Девненската индустрия (Дувненския клъстър), зърното на Добруджа и почти целия контейнерен оборот на държавата. Варна обаче е и транзитно пристанище. То е хъб-порт за проектите в Централна Азия на Бритиш Петролиъм, обслужва предприятия в бивша Югославия и т.н. Варна има потенциала на деривацията на Коридор 7 - Варна-Русе и/или Варна-Силистра. Пък Бургас има потенциала да изтърве Кремиковци от Солун и Александруполис. (За кво им беше проект за тръба на "умните" бургазлии, като сега гърчолята ще си направят с чужди пари Александрополис и глей как южна България ще си прокарва оттам товарите за сметка на Бургас)
*****
НеутралноS tezi koridori Varna-Silistra, Varna-Ruse i ne znam si koya druga izmishlyotina Varna shte nadmine Yokohama i Roterdam zaedno i shte stane ne samo morskata, a i okeanskata ni stolitza. I zashto vse pak alarmirat 4e varnenskoto pristanishte ima problemi kato e takuv goten hub-port. BP napravo nyama da rabotyat v Asia ako go nyama tova veliko konteinerno priastanishte deto bilo samo to na kartite?
*****
НеутралноАми алармира се за проблеми, щото има проблеми, бе, паникънуайаскър. Оказва се, че от ТЕЦ-Варна, например, зависи в голяма степен националната енергийна система и в новата ситуация, когато въглищата се карат от Виетнам, рентабилността изисква по-големи кораби. И досегашното газене на Канала и на кея трябва да се увеличи. Ето това е проблем и той трябва да се реши. Например.
Аналогичен е проблема с износа на зърно.
И в двата случая държавното предприятие за поддържане на инфраструктурата Пристанищна инфраструктура няма пари да извършва необходимите драгажни работи, щото мангизите от всички такси от всички пристанища отиват да запълват бургаската мегаломания, която сега трябва да се изплаща.
И изглежда нещо ти куца мисленето въобще. Констанца е вече второто по големина контейнерно пристанище на Европа, но и там тръбят за проблема - задръстванията. И ги решават. Като строят нови контейнерни терминали.
Пък за Русе-Варна - то и превоз на унгарско зърно през пристанище Варна имаше неотдавна. Единствените причини да спре бяха административните умнотии на нашите да му налагат ДДС и акъла да го претоварват с грабове, вместо смукачки. Кво да правим, Бургас е по-далече от Дунав. Ма и Дунав може да си докарате ако пак се намерят японци да ви дадат заем. По-точно, български политици, които да дадат държавна гаранция за такъв