"Нестле" планира 25 млн. лв. инвестиции в нови технологии

Компанията за производство на храни "Нестле България" планира през тази година да вложи повече от 25 млн. лв. във фабриката си в София. Инвестицията е част от общ европейски проект за въвеждане на нови технологии в производството. Информацията съобщи новият главен изпълнителен директор Антонис Кандзелис при обявяване на финансовите резултати на "Нестле" за миналата година.
През 2006 г. "Нестле" реализира ръст на оборота 34 на сто, достигайки 180 млн. лв. По този начин дружеството запазва тренда в увеличението на продажбите си. Печалбата преди облагане с данъци е 11.6 млн. лв. За сравнение, през 2005 г. оперативната печалба на "Нестле" беше 5 млн. лв., а приходите й достигнаха 135 млн. лв., реализирайки ръст 30 на сто.
Съотношението на печалбата към общите продажби в България преди облагане е 6.4 на сто, а в Европа средният процент е над 13 на сто. Това показва, че компанията в България още не е постигнала нивото в Европа, обясни изпълнителният директор.
През миналата година "Нестле България" е изнесла продукция за над 52 млн. лв., което е с над 40 на сто повече от предходната година. През последните години експортът бележи значителен ръст, като през 2004 г. той е бил 56 на сто, а през 2005 - 38 на сто. Фабриката в България е основен износител на шоколадови изделия за Канада, Великобритания, Финландия, Германия, Холандия, Италия, страните от Централна и Източна Европа и др.
По информация на Кандзелис целта на "Нестле" е да задържи темпа си на растеж през тази година. Минималният ръст на продажбите би трябвало да е 15 на сто, а на печалбата - поне 20 на сто, обяви той. През тази година компанията ще предприеме някои вътрешноорганизационно промени, с които да поеме увеличението на цените на основните суровини - кафе, брашно и захар. Ръстът в цените им е между 70 и 80 на сто, посочи Антонис Кандзелис. Компанията ще направи всичко възможно, за да не променя крайната цена повече от темпа на инфлацията, каза той.
Най-голямата част от продажбите на "Нестле" у нас са шоколадови изделия - около 30 на сто. Приблизително толкова са и продажбите на напитки, в които влиза и "Нескафе". На пазара на разтворимо кафе компанията има над 75 на сто пазарен дял. При шоколадите делът на "Нестле" е 12.7 на сто, при шоколадовите бонбони - 18.4 на сто, зърнените закуски - 56 на сто, сладоледите - 48 на сто, кулинарните храни - 68 на сто. Основният конкурент на компанията е "Крафт фуудс", която е лидер на пазара на шоколад.
През миналата година "Нестле" стана мажоритарен собственик на производителя на сладолед "Делта", която беше преименувана на "Нестле айс крийм". Засега двете дружества ще продължат да работят като отделни звена, обяви изпълнителният директор на "Нестле". През следващите две години предстои постепенното налагане на новото лого на сладоледите.