"Авенди" поема дистрибуцията на соковете "Паго"
Компанията за дистрибуция и търговия с бързооборотни стоки "Авенди" поема дистрибуцията на натуралните сокове "Паго" (Pago). Досега представител на напитките беше "Загорка". Информацията за смяната на дистрибутора беше съобщена от "Авенди" и потвърдена от "Загорка".
Целта на новия дистрибутор ще е да разпространява соковете на национално ниво. За целта "Авенди" ще започне работа с търговци на едро. Стратегията на компанията е да увеличи продажбите на натуралната напитка и да засили пазарното й присъствие.
Соковете "Паго" се позиционират във високия ценови клас и затова имат сравнително малък пазарен дял по обем на продажбите. Напитката се предлага предимно в луксозните заведения.
До края на 2006 г. в продължение на една година дистрибуцията на соковете беше поверена на "Загорка". Преди това соковете се внасяха от представителите на напитката "Шарк" за България. От "Загорка" обясниха, че не могат да продължат да дистрибутират соковете заради конфликт на интереси. Компанията е собственост на "Хайнекен" и на "Кока-Кола хеленик ботълинг къмпани", които притежават по 50 на сто от акциите на дружеството. Портфолиото на "Кока-Кола" включва натурални сокове, които са конкуренти на соковете "Паго".
"Паго" се произвеждат в Австрия и се продават в над 40 страни по света. За 2005 г. продажбите на продукта в международен мащаб са 73 млн. литра, разпределени в 267 млн. бутилки. Оборотът на компанията достига 103 млн. евро. Марката "Паго" е регистрирана за първи път през 1949 г., а първият износ е реализиран през 1989 г. за Италия. В страните от Източна Европа напитката навлиза през 2003 и 2004 г. и в момента продължава експанзията си на Изток.
"Авенди" е част от "ВМ финанс груп", която има дейност в технологичния и телекомуникационния сектор, издателската дейност, рекламното обслужване, дистрибуцията на бързооборотни потребителски стоки, логистичната и транспортна дейност. "Авенди" се определя като една от големите компании за внос и търговия, като портфолиото й включва богат асортимент. Компанията е водещ играч на пазара на алкохол и цигари. Тя е представител на марките "Нутела", подправките "Котани", бебешките храни "Хип", соковете "Сонда", захарните изделия "Фереро", "Рафаело", "Киндер сюрприз" и др.
--------------
Енергийната напитка "Ред бул" отскоро вече е в портфолиото на компанията за бутилирана вода "Девин", която е собственост на австрийския фонд "Уинг екуити". Преди два-три месеца натуралните сокове "Раух", които се произвеждат в Австрия, обявиха плановете си да отворят собствено представителство в България. Досега соковете се внасяха от "Фрут импекс".