Хотелиерите отказват бърза помощ на Гайдарски

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Драгомир
    *****
    Неутрално

    Какво толкова се дискутира, че в Евросъюза туристите трябва да се лекуват безплатно? В Испания, ако гостът е от ЕС и има карта за безплатно лечение, може да отиде в близката болница за спешна помощ и да чака там както стотици други испанци и европейци. Може да отнеме половин ден и по-дълго, ако е ясно, че не умира, а само му е лошо. Ако ситуацията е сериозна и пристигне с линейка (извикана и изчакана по стандартния начин), тогава е с приоритет. Но повечето туристи никога не стигат до тази безплатна помощ! Защото има езикова бариера (в болниците има преводачи, но не много), трябва да се отиде от хотела до болницата - на километри разстояние, трябва да чака и т.н. Затова процъфтяват частните медицински центрове. Туристът си плаща за услугите и получава разписка, която впоследствие осребрява в застрахователната си компания. В Испания частните медицински центрове искат 70 евро за преглед, 40 евро за написване на рецепта без преглед.

  2. 2 Профил на д-р
    *****
    Неутрално

    ами няма такъв договор дето лекаря в кабинета е длъжен да поема спешната помощ-тя е прерогатив на държавата ,а не на договорни партньори на НЗОК.Второто ,ако се искат договори с НЗОК и прегледите трябва да се изпълняват от ОПЛ или специалисти ,къде ще се намерят подходящи помещения ,защото хотелите напр 4 звездни дават кабинети под наем за 10000лв месечно и като направя сметка по 4лв на пациент от нзок,то трябва с да се правят по 2500прегледа месечно само за наема,отделно разходите за заплати на сестри ,за спешни шкафове ,обурудване -ами нещо не се връзват нещата ,иначе ,аз съм готов да напусна циганския район дето го обслужвам почти безплатно и денонощно и да поработя на морето .

  3. 3 Профил на mail
    *****
    Неутрално

    Какво толкова се дискутира, че ЕС туристите трябва да се лекуват безплатно?
    В Испания, ако туристът е от ЕС и има карта за безплатно лечение, то той МОЖЕ да отиде в близката болница за СПЕШНА помощ и ЧАКА там както стотици други испанци, европейци и др. Дава му се номерче и има чакалня с много столове и се чака с часове да ти светне номера на таблото. Може да отнеме половин ден и по-дълго, ако е ясно, че пациента не умира, а само му е лошо.
    Ако ситуацията е сериозна и пристигне с линейка /извикана и изчакана по стандартния начин/, тогава е с приоритет. Има и частни линейки и хеликоптери и спешна помощ на абонаментен принцип.
    Но повечето туристи никога не стигат до безплатна помощ! Защото има езикова бариера /в болниците има преводачи, но не много/, трябва да се отиде от мястото, където почиват до болницата - на километри разстояние, трябва да се чака, а при една почивка от седмица, ако прекара ден-два в чакане в болницата, по добре направо да си ходи обратно.
    Затова процъфтяват ЧАСТНИТЕ МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТРОВЕ И УСЛУГИ.
    Те са разположени много близо до мястото, където туристите почиват. Имат чуждоезиково обслужване на рецепцията и от лекарите. Туристът си плаща за услугите и получава разписка, която в последствие осребрява в застрахователната си компания.
    Почти ВСИЧКИ европейски туристи сключват travel застраховка, при пакетните туристи може да се включва и в цената, и по нея има лимити на сумите за здравно обслужване при СПЕШНИ СЛУЧАИ.
    В Испания частните медицински центрове искат 70-80 евро за неспециализиран преглед, 40 евро за написване на рецепта без преглед. Имали сме случаи доктори на почивка, детето им е болно и искат да му дадат медикамент, но е с рецепта, и в медицинския център до нас ги изнудват да си платят 40 евро да им я напишат на тяхна бланка и после пациентите да ходят в аптеката и да ПЛАТЯТ и лекарството по ПАЗАРНИ цени.
    Това са нормални цени. Има реклами по улиците - доктори на повикване, с чужди езици, идват на място, телефон за контакт.
    Този медицински център до нас плаща 12 000 евро наем на месец! за 130 м2 на партера и още 100м2 маза. Отделно има персонал от минимум 6 човека. доктори, мед.сестри, рецепция, шофьор на линейка, чистачка, човек да носи и взема пробите за лаборатория. Отделно разходи за поддръжка на линейка, за ел.енергия, вода, консумативи и т.н.
    Трябва да генерират доход за покриване на всички тези разходи. А през зимата туристите не са чак толкова много.
    Който иска безплатно да бъде прегледан, трябва да направи усилията, които прави редовия български пациент за да получи здравната услуга от здравната система на страната.
    Сега си представете препълнена поликлиника в Бургас, Варна или произволен по-малък курортен град и всички български пациенти - местно население + български туристи, чакащи там на опашка, дори без номерче за ред.
    Колко часа ще отнеме чужденец, който не говори български да се пребори с рецепцията, да намери подходящия кабинет, да изчака ред и да бъде прегледан от български лекар, който не е задължен да говори чуждия език на пациента? Отделно пациентът обикновено плаща за такси до тази поликлиника и обратно.
    Пациентите имат travel застраховка и цената на услугата не ги вълнува особено. Те искат проблема си решен, за да могат да продължат да почиват. Друг е въпросът, че застрахователните компании могат да откажат да възстановят част от парите за твърде скъпи медицински услуги.
    Не е работа на хотелите да организират и плащат за безплатни здравни услуги за клиентите на хотела. Те имат достатъчно грижи за поддържане на базата, спазване на стандартите и осигуряване на обслужването по престоя на гостите си.

  4. 4 Профил на НАИВЕН
    *****
    Неутрално

    Опитът на Германия сочи сочи здрави здравни осигуровки.Допълнително от всеки посетил Лекарски кабинет-се събират 10 евро за всяко ТРИМЕСЕЧИЕ.Всички кабинети са вързани в компютърна мрежа и ЗДРАВНАТА КАРТА моментално показва кой къде и за колко е осигуряван! Гайдарско да отпие студената вода, да сдаде поста-и бегом -към Видин!
    С този ляв вятър в главата-ще изстуди хората.От миналата година Австрия въведе осигуровка "ЛИЧЕН АСИСТЕНТ".Който има културата и финансовата възможност да се осигурява-може да разчита на старини като му се наложи-да ползува и асистент...
    Ех тази топла вода и велосипеди....

  5. 5 Профил на инженератор
    *****
    Неутрално

    може и да не е работа на големите хотели да осигуряват здравни услуги, но те/по-скоро липсата им/ ще ударят най-вече тях. затова не мисля че е толкова невъзможно няколко хотела например на осигурят помещение и няколко екипа доктор, сестра и т.н, автомобил, и да са спокойни гостите им - защото нали разбирате един разходен напред-назад турист с болежка и загубил 1-2 дни по скапани докторя и кабинети какъв вой ще нададе. и познайте кога ще дойде пак този турист, познатите му, приятели и т.н по веригата...

  6. 6 Профил на нормален1
    *****
    Неутрално

    Стига смещки.Само лекари им липсват на хотелиерите.То бива, то може, ама чак толкова.Има си осигуровки, застраховки и начини за лекарско обслужване, сварзани с тях.Правилата са измислени и действат отдавна.Просто трябва да ги приложим.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #