Конкуренцията в транспортната реклама се изостря
Телевизионни екрани в междуградските и международни автобусни линии са новият комуникационен канал, който се появява на пазара на транспортна реклама. Този сегмент се радва на засилен интерес от страна на фирмите рекламодатели напоследък, което го прави и все по-конкурентен. Така, след като комуникационните послания постепенно се настаниха в маршрутките, метрото, автобусите на софийския автотранспорт, сега атакувани с рекламни предложения ще бъдат и пътуващите по междуградските и международни линии. Към сегмента на транспортната реклама спада също брандирането на тролеите, трамваите, автобусите и таксиметровите коли, както и поставянето на плазмени екрани, по които вървят рекламни клипове на ключови точки като жп гари, автогари, бензиностанции, летища и др.
Същността на проекта на "Спирит медия България" (Spirit media) е оборудване с мултимедия на автобусите по междуградските и международни линии, по която ще върви безплатна и за пътниците, и за транспортните фирми програма, наречена "Скай пал" (SKY PAL). Финансирането на програмата, която има амбицията да съчетава полезна информация, преглед на печата, музика и др., ще става от излъчваната реклама. Според справка в ДАКСИ управляващ и едноличен собственик на "Спирит медия" е Васил Павлов.
"Автобусите на големите превозвачи, които разполагат с по над 100 автобуса, излъчват нашата телевизия. Това означава, че програмата й върви по над 1250 екрана", посочват от "Спирит медия България". От компанията са изчислили още, че зрителската аудитория на новата медия е 1.25 млн. души, като над 57% от зрителите са под 34 години. Средно 270 минути при едно пътуване прекарва пред екрана нашият зрител в междуградските автобусни линии и около 28 часа в международните, без да превключва на друг канал, което ни прави по-гледаеми от другите, посочват още от "Спирит медия".
Като основно свое предимство, с което ще атакува рекламодателите, "Спирит медия" посочва факта, че програмата й не подлежи на контрола на Съвета за електронни медии (СЕМ). Това означава, че на екраните може да вървят клипове на алкохолни напитки и цигари. Алкохолната реклама е силно ограничена в телевизиите - Законът за здравето я разделя на пряка и непряка, като пряката реклама е забранена напълно, а непряката (при която не се показва продуктът) е разрешена след 22 часа. От СЕМ също потвърдиха, че макар това да е вид електронна медия, тя не попада под тяхната регулация. Друго предимство на предлаганата от "Спирит медия" реклама е фактът, че достига потребителите в момент, в който те не могат да сменят канала.