И вторият купувач на пловдивския транспорт обжалва процедурата в съда

И вторият купувач на пловдивския транспорт обжалва процедурата в съда

Победителят в търга за продажба на 67% от пловдивския "Градски транспорт" - фирмата "Транс сити", обжалва пред съда процедурата, стана ясно вчера. Мотивът е, че другите двама участници са допуснати до търга, без да са внесли навреме депозита си. Сделката отново е под въпрос, тъй като изпълнителният директор на Пловдивската общинска агенция за приватизация (ПОАП) Чавдар Марев заяви, че договорът ще бъде подписан, ако "Транс сити" изтегли жалбата си от съда.
Още в началото на търга "Транс сити" внесе жалба в агенцията срещу участието на другите две фирми, но тя не беше уважена от тръжната комисия. Компанията обжалва решението на надзорния съвет, който също не се е съобразил с жалбата при определянето на фирмата за победител в търга с постигната цена от 5.128 млн. лв. Ако съдът уважи искането на "Транс сити", общинското дружество трябва да бъде продадено за 2.630 млн. лв. или на началната тръжна цена.
Изпълнителният директор на ПОАП Чавдар Марев обясни, че е провел среща с представители на "Транс сити" и те са потвърдили желанието си да купят "Градски транспорт". Недялко Шилев - един от собствениците на победителя в търга,  заяви, че е поискано чрез съда да се спре и предварителното изпълнение на тръжната процедура до произнасяне по делата на "Хеброс бус" – фирмата, която спечели проведения преди това конкурс за продажба на "Градски транспорт", но заради неподписване на договора общинският съвет реши да прекрати процедурата. Шилев обясни, че по този начин ще бъде предотвратена опасността, ако съдът уважи жалбите на "Хеброс бус", а "Градски транспорт" е вече продаден, да се стигне до безкрайно водене на дела.
Шилев заяви, че ръководството на "Транс сити" не е обсъждало все още вариант да се откаже от сделката, но ще търси възможности, които да намалят риска. Заедно с агенцията за приватизация трябва да бъдат обсъдени взаимно приемливи варианти. Такъв според Шилев е парите по сделката да бъдат съхранявани в доверителна сметка до приключване на споровете. Ако подпише договора до 25 април, "Транс сити" вероятно ще настоява и за гарантирано възстановяване на направени инвестиции и средства, дадени за покриване на разходи на дружеството, ако след това съдът определи "Хеброс бус" като купувач. За оставащата една седмица представителите на "Транс сити" и ПОАП трябва да измислят вариант за излизане от ситуацията, който все пак да дава сигурност на купувача.