Мърдок предложи $5 млрд. за агенция "Дау Джоунс"

Мърдок предложи $5 млрд. за агенция "Дау Джоунс"

Мърдок предложи $5 млрд. за агенция "Дау Джоунс"
Компанията на американския медиен магнат Рупърт Мърдок - "Нюз корпорейшън", предложи да купи собственика на в. "Уолстрийт джърнъл" - информационната агенция "Дау Джоунс", за сумата от 5 млрд. долара, съобщи Ройтерс. Впоследствие обаче акционерите отхвърлиха офертата на Мърдок. От "Дау Джоунс" заявиха, че според представител на фамилията Банкрофт, която държи 64.2 на сто от акциите с право на глас в информационната агенция, са събрали малко над 50% от гласовете срещу предложението.
Предложението на Мърдок за 60 долара за акция е с 65% повече спрямо цената на затваряне на книжата на информационната агенция в понеделник, както и 17% повече от годишната печалба на компанията. В интервю по Fox News след изказването на "Дау Джоунс" Мърдок, който търси разширяване в ерата на електронните медии, е заявил, че предложението му е щедро. Според него огромните ресурси на компанията му ще подкрепят тиража на "Уолстрийт джърнъл".
Мърдок планира да пусне телевизионен канал за бизнес новини. Присъствието на "Дау Джоунс" щеше да подкрепи новия бизнес канал на Fox със стабилен поток новини в реално време от информационната агенция, нарастващо интернет присъствие и анализи от репортерите на "Уолстрийт джърнъл" и "Барънс" (Barron's). Бизнес канала на Foх се очаква да започне до края на тази година.
Сделката щеше да превърне Мърдок в основен играч на сферата на финансовите новини. В същото време обаче присъствието на Мърдок в редакционните процеси създава доста поводи за съмнения относно бъдещето на "Уолстрийт джърнъл", както и неговата независимост.
Интересът на Мърдок идва в момент, в който хартиената индустрия е в доста тежко положение. Все повече читатели предпочитат електронните медии пред традиционните хартиени издания. Тиражът на вестници в САЩ за последните шест месеца се е понижил с 2.1%. Според Лорънс Хавърти, който е портфолио мениджър в "Гамко инвестърс" (Gamco Investors), интересът на американския милиардер може да накара други компании да се включат в битката за издателя със 125-годишна история. Като потенциални кандидати той посочва американската "Дженеръл електрик", собственик на CNBC, както дори и "Гугъл".
Чрез "Нюз корпорейшън" Мърдок контролира телевизиите и филмовите студия Fox, както и BSkyB във Великобритания. Сред вестниците, които компанията притежава, са британските ежедневници "Сън" и "Таймс", както и "Ню Йорк пост"и The Australian. През 2005 г. Мърдок придоби и сайта MySpace. У нас медийният гигант контролира bТВ и агенцията за външна реклама "Нюз аутдор България". В края на миналата година КЗК разреши на "Болкан нюз корпорейшън" да придобие пряк контрол върху радиокомпания "Си Джей", която притежава лицензите за търговските марки "Класик ФМ радио", "Енджой", "Джаз ФМ" и Z-Rock. Мърдок е и един от кандидатите за компанията, зад която стоят риалити програмите "Биг брадър" и "Страх" - "Ендемол".