Нов играч излиза на пазара на газирани напитки

Нов играч излиза на пазара на газирани напитки

Екипът на "Оранжина" представи новия продукт за българския пазар
Екипът на "Оранжина" представи новия продукт за българския пазар
Портокаловите сокове "Оранжина" (Orangina) - марка на международната компания за "Кедбъри швепс" (Cadbury Schweppes), официално вече се предлагат на българския пазар, а като цел е поставен 2% дял в сегмента на газираните напитки. Това обяви Иван Джамбазов, който е мениджър продажби в компанията за дистрибуция "Стандарт 17А" - официалния представител на соковете за България.
Марката "Оранжина" стъпва в България чрез румънската компания "Карлсром бевъриджис", която държи правата на марката за няколко страни от региона. Напитката, предназанчена за българския пазар, се произвежда в Румъния.
"Оранжина" заема сегмента между газираните напитки и натуралните сокове, защото има 12% съдържание на портокалов сок, обясни Джамбазов. Въпреки това основният конкурент на "Оранжина" на пазара ще са именно газираните напитки, посочи той.
Рецептата на напитката е разработена в средата на 30-те години на миналия век, а през 1951 г. стъпва на френския пазар със специална рекламна и маркетингова стратегия. В момента продуктът се предлага в повече от 65 страни по света.
Компанията "Кедбъри швепс" е един от водещите производители на безалкохолни напитки и захарни изделия. Сред марките на компанията за безалкохолни напитки са "Севън ъп" (7 Up), "Доктор Пепър" (Dr Pepper), марката "Швепс" (Schweppes) за САЩ и Австралия и др. В сегмента на захарните изделия компанията държи шоколадите "Кедбъри", дъвките "Стиморол" (Stimorol) и "Тридент" (Trident), бонбоните "Холс" (Halls) и др.
Представителят на "Оранжина" за България - "Стандарт 17А", е компания, специализирана в дистрибуцията на бързооборотни стоки. Дружеството разпространява продуктите на "Юниливър" за България. Портфолиото на компанията включва още соковете с марката "Сантал" (Santal) на "Пармалат" (Parmalat). От миналата година дружеството пое дистрибуцията на кафето с марката "Елит" и разпространява и "Лаваца еспресо пойнт" - специално кафе на таблетки, предназначено за заведенията. В момента преговаряме с някои международни компании да поемем представителството на нови марки за българския пазар и до септември очаквам да подпишем договори, каза в сряда Джамбазов. Новите продукти ще са в сегмента на захарните изделия. Стратегията на компанията е да не представлява по две или повече конкурентни марки.
----------
Основният играч на пазара на газираните напитки в момента е "Кока-Кола ХБК" с марките си "Кока-Кола", "Фанта", "Спрайт". През миналата година общото потребление на газирани напитки е 537 млн. литра, което е с близо 10 на сто повече в сравнение с 2005 г. Въпреки ръста групата на газираните питиета губи пазарен дял от общите продажби на безалкохолни напитки.