"Пермира" купи контролен дял от "Валентино"

"Пермира" купи контролен дял от "Валентино"

Водещата европейска компания за дялово изкупуване "Пермира" купи 29.9 на сто от модната група "Валентино фешън" (Valentino Fashion) за 2.6 млрд. евро, съобщи "Блумбърг". Цената на една акция е 35.65 евро с премия от 1.3 на сто над цената на "Валентино" в края на деня на 11 май.
"Пермира" купи дела от фамилията Марцото, обяви председателят на "Валентино" Матео Марцото.
Изкупуването е под границата от 30 на сто, която би задължила фонда да подаде публична оферта и за останалите акции според изискванията на италианските регулатори.
От "Пермира" не изключват придобиването на по-голям дял в бъдеще.
Покупката на "Пермира" е най-голямата сделка в областта на европейската модна индустрия.
Председателят на борда на "Валентино" Антонио Фаврин доскоро искаше да продаде дела си от 20 на сто в дружеството на американската "Карлайл груп" (Carlyle Group), но преговорите се провалиха във вторник.
През последните месеци модните компании станаха поредния обект на интерес от страна на фондовете за дялово изкупуване. Фондът "Тауър брук" (TowerBrook) купи производителя на луксозни обувки "Джими Чу" (Jimmy Choo), а "Чейндж кепитъл партнърс" (Change Capital PArtners) изкупи германската морна къща "Джил Зандер" (Jil Sander).
Съветници по сделката са инвестиционната банка "Ситигруп" и Медиобанка.
След новината за сливането акциите на компанията за мъжко облекло "Хюго Бос" (Hugo Boss) се покачиха с 1.45 на сто до 46.24 евро. "Валентино" има 50.9 на сто от общия капитал на "Хюго Бос".
Акциите на "Валентино" бяха блокирани на 14 май, но в сряда отново започнаха да се търгуват на Миланската фондова борса при 35 евро.
Офертата на "Пермира" оценява "Валентино" на обща сума в размер на 24 пъти нетната годишна печалба. За сравнение, оценката на "Бърбъри" (Burberry) е 21.4 пъти годишната нетна печалба, около 19 пъти за френската "Луи Вюитон" (Louis Vuitton) и 23 пъти за "Ралф Лорен" (Ralph Lauren).
Според анализатори оценката на "Валентино" е висока и най-вероятно е направена на базата на очакванията за бъдещото представяне на марката. В момента модната къща има продажби за едва 210 млн. евро. Отделът "Хюго Бос" пък почти е постигнал възможния си ръст, коментират анализатори. Въпреки това в модната индустрия основният актив е добре познатата и установена марка и именно това привлича инвеститорите, коментират експерти.