"Кедбъри" ще купи турска сладкарска компания

"Кедбъри" ще купи турска сладкарска компания

Британската компания за производство на опаковани храни "Кедбъри" обяви, че е готова да купи турската "Интергъм" (Intergum) за 450 млн. долара, съобщи в. "Файненшъл таймс". С хода си купувачът иска да засили позициите си на пазара за дъвки. Само в Турция през миналата година продажбите на дъвки са се увеличили със 17 на сто.
"Интергъм" е привлекателна с ниската цена на производство и би трябвало да помогне на "Кедбъри" да се справи с все по-силната конкуренция в последните години. Към момента доходността на "Кедбъри" изостава от тази на "Хърши" (Hershey) и "Ригли" (Wrigley) поради по-ефективната продукция на двете компании.
Британската компания страда от слаби продажби и не успя да изпълни плановете за приходите си за миналата година. Пазарът за дъвки обаче дава по-добра доходност. През последните месеци "Кедбъри" успя да наложи марката си "Тридент" и се опитва с нея да отнеме пазарен дял от най-разпространените дъвки "Орбит".
"Кедбъри" успява да се задържи на второ място в световния пазар за дъвки с дял от общо 26 на сто от всички продажби. Дружеството изгради тези позиции след покупката на американската сладкарска група "Адамс" през 2003 г.
"Интергъм" държи около 46 процента от турския пазар за дъвки. Годишните й приходи са 109 млн. долара. Около 25 на сто от продажбите на "Интергъм" се осъществяват в Близкия изток, Балканите и Русия. Турският производител има фабрика в Истанбул и около 1200 служители в страната.
"Кедбъри" вече има значително влияние в продажбите на дъвки за развиващите се пазари и покупката на "Интергъм" е част от тази експанзия, обявиха от британското дружество.
Изкупуването трябва да бъде одобрено от турските регулатори, като сделката може да бъде финализирана в третото тримесечие.
Акциите на "Кедбъри Швепс" поскъпнаха с около 20 на сто от началото на март след новината, че компанията ще отдели американския си бизнес с напитки.