Морски общини засилват отпора срещу петролопровода

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nik
    *****
    Неутрално

    Ха-ха-хааа!
    Аз ви казвах и за договора, и за частните армии.
    Те балтийците излязоха разумни и още при появата на законопроекта в руската Дума категорично заявиха, че на своя територия такива "охранители" няма да допускат.
    И малко конретика по темата:
    Забележете, че от обещанията на СерГей и Гоце за "спазване на най-високите европейски екостандарти" остана..."при изграждането на петролопровода ще важат всички екологични законови норми в страната".
    И си спомнете, че по договора в началото Международната проектна компания трябваше да е регистрирана в ЕС, а наскоро обявиха под сурдинка, че искат за по-удобно да я правят в офшорна зона.
    В Бургас сега се сетиха - като кмета на Царево, дето "бил за Странджа", да се обадят.
    Само парлама, такъв референдум няма никаква правна стойност.
    Виж, ако бургазлии масово ( над 70%) гласуват и мощно кажат "Не" - това ще има силен политически отглас. Но за съжаление предричам, че "референдумът" ще е преди местните избори за "точки" на сегашните местни управници и след изборите ще има за хората един голям ... ядец!
    То българинът много бой трябва да изяде за да му уври главата.

  2. 2 Профил на анонимен
    *****
    Неутрално

    Нова възможност Герберите и придружаващите г подмазвачи да си направят ПИАР.Хората май са забравили че този проект се подготвя от 7-8 години и тогава Бургазлии мълчаха като риби , но сега някои налива пара за да има протести /както излъгаха в Созопол че търбата ще минава там/ и да се бият в гърдите какви защитници са.Бойко не се спира пред нищо и пали пожар след пожар.Вижте кой общински съветник е координатор на Герб и активната му дейност по този въпрос.

  3. 3 Профил на патилан
    *****
    Неутрално

    Комшиите са умни. Със сигурност ще си извоюват достатъчно търговски преференции от Русия в компенсация на миниатюрното си дялово участие в този иначе неизгоден проект.
    Със сигурност БГ-подлогите няма да направят подобно нещо. Цитирането на някакви мизерни 35-50 млн приходи събужда само насмешка. За какво е цялата тази гюрултия.

  4. 4 Профил на ами този дето е писал тази статия
    *****
    Неутрално

    къде е тръгнал да слага партията на зелените към десницата. Зелените са винаги леви, а и ВМРО - също.

  5. 5 Профил на do number 4
    *****
    Неутрално

    А бе попрочел си нещо, ама само донякъде. Да, еколозите и зелените по принцип в цял свят са леви и либерали. Ама ВМРО, поне в исторически план, е било винаги част от десницата.

  6. 6 Профил на Относно ВМРО-то
    *****
    Неутрално

    Сигурно (но не съвсем) ВМРО-то е било вдясно по времето на Ванчето. Днес обаче да поогледаме кой го яха.

  7. 7 Профил на това е успех
    *****
    Неутрално

    Не политизирайте въпроса с петролопровода
    това, че се обединиха толкова общински съветници за една кауза само по себе си е голям успех

  8. 8 Профил на НЕ на БАП и АМБО
    *****
    Неутрално

    Предлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният от правителството вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring) , при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега.
    Този метод се използува успешно , но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос.
    На първо място при тези буйове са неизбежни „малки”, „технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива „малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях.
    На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разлива на нефт в такъв случай ще бъде много голям.
    Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите.
    Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е затруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират.
    Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище „Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност.
    При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството.
    Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано.
    Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас- Александруполис , която е съмнителна.
    В момента нефта, доставен на руско черноморско пристанище е с по ниска цена, поради трудностите при транспортирането му през Босфора и големите демюрейджи, които трябва да се плащат при забавянията. При построяване на нефтопровода цената на нефта доставка в Александруполис ще се повиши, като едновременно с това ще се повиши и цената при доставка в Черно море. Това за потребителите, каквато е България е неизгодно и поставя още един въпрос относно ползата от тръбопровода Бургас- Александруполис.
    Съображенията за опасност от екологична катастрофа се отнасят и за проекта АМБО, който също предвижда използуване на СПМ, макар и в друг район – север-североизток от Поморие. Необходимо е да се вземат адекватни мерки и да се осигури максимална безопасност на операциите при разтоварването на нефта само на новопостроени терминали на пристанище „Росенец”, като държавата ще получи и допълнителни приходи от пристанищни такси.

  9. 9 Профил на Браво на #8
    *****
    Неутрално

    Дали обаче продажните ни политици ще го прочетат това...

  10. 10 Профил на някой
    *****
    Неутрално

    Анонимен хубаво си е преписал домашното - браво.

    Ако искаме да сме сигурни за енергийните си доставки през следващите 30 - 50 години трябва да изградим и петролопровода и газопровода. Разбира се, това трябва да става при спазването на жестоки правила за сигурност.
    Ако проекта не беше ефективен едва ли щяха да се натискат толкова много инвеститори, вкл. и западни.

  11. 11 Профил на бреее
    *****
    Неутрално

    Ай стига тарикатлъци бре.
    1. "България ще спечели поне 35-50 млн. долара от таксите"
    хахах не България неееее. Някой друг ще прибира тия пари.
    2. "... част от приходите ще отиват за община Бургас."
    пак смях в залата ... По-правилно би било "... част от приходите ще отиват за община София." Ама и така да е пак няма да сме съгласни да ни тровят. Не стига че по въздух отдавна вече го правят - "Лукойл", ами сега и по море искат ...
    Аре стига вече ...

  12. 12 Профил на Бургазлия
    *****
    Неутрално

    Много ми е интересно каква част от приходите точно ще останат в Бургас.Като се има предвид че негативите на 100% ще си останат в Бургас позитивите едва ли ще са пове4е от 5 %

  13. 13 Профил на реално
    *****
    Неутрално

    "Лукойл"ни трови по въздух,а сега и морето ни искат да отровят -отново руснаци!
    Ще прегазят през страна ни , налагайки ни техни условия за ползване на територията ни .
    Де жа вю-1944г.!Ще продължават да ни се натрапват ,докато имаме тези управляващи!
    А на всички ни е ясно ,че референдумът ще отчете това, за което са платили "братушките".

  14. 14 Профил на бургазлия
    *****
    Неутрално

    Станишев трябва да бъде линчуван за този договор!

  15. 15 Профил на каквто повикало , такова обадило
    *****
    Неутрално

    Г-н Кмете -Костадинов,на безобидното ви подхвърляне че, че тревогите на бургазлии за тръбата миришели на избори, ще ви се отговори много лесно: Ама, парите не миришат, нали

  16. 16 Профил на  столичанин
    *****
    Неутрално

    Защо не се опитат да инсталират плаващи платформи-буйове,които да цапат "в рамките на допустимото", в който и да е гръцки залив?!Невъзможно!
    А защо ние трябва да сме съгласни руснаците да "швартоват" Бургас,залива,морето ни и всички територии,през които ще минава "изгодния за България" тръбопровод?!

  17. 17 Профил на 1234
    *****
    Неутрално

    #10, проектът е изгоден, защото транзитните такси са безумно ниски, екологичните рискове са за нас данъкоплатците, неплатените пристанищните такси се поемат от курортистите с петната от нефт по гърба, земята се осигурява от нищо не подозиращи селяни и от държавата, решила да подари част от парк Странджа на чужденци без пари, а печалбите отиват в джоба на Компанията. Проектът ще се изплати за две години и ще носи огромни приходи или спестени разходи в продължение на две десетилетия. 25% от тръбата ще мине в ръцете на български бизнесмени, които ще бъдат близки до управляващите, до 5 години и те ще си ги продадат за суха пара като ще си калкулират печалбата за 20 години в продажната цена. Вервайте ми.
    Тези съмнения никой не желае да опровергае, защото не може да го направи. От целия проект вони на корупция и задкулисни интереси. На нас ни са запушени носовете, но гърците като надушат, че ги мамят най-нагло, и се вдигат като един.
    Проучете какви транзитни такси се плащат за минаване на Босфора и за пренос по руски тръби от неруски компании. Тогава ще разберете, че пак ни продават задника без пари и без да ни питат.

  18. 18 Профил на журналист
    *****
    Неутрално

    Руснаците искат да унищожат и туризма ни.

  19. 19 Профил на кук
    *****
    Неутрално

    За първи път бургаските селяндури с червените циментови кутии запълнени с правешки чип да решат нещо против идеите на Социнтерна. От мен браво!

  20. 20 Профил на а бе ей
    *****
    Неутрално

    не можете ли да смятате? Приходите от туризма са 2 милиарда долара годишно .Приходите от тръбата -35-40 милиона. Да не сте луди!

  21. 21 Профил на Сашо
    *****
    Неутрално

    "..В Бургас извънредното заседание на общинския съвет продължи близо три часа. Преди това пред общината се събраха природозащитници и рибари с плакати "За референдум". Първо три гласа не стигнаха, за да бъде приета идеята. При повторното гласуване решението беше прието с 26 "за", 8 "против" (ВСИЧКИ ТЕ НА СОЦИАЛИСТИ) и един въздържал се.."
    Виждате ли колко са се замислили за хората от БСП? После пак гласувайте за тях.

  22. 22 Профил на  помнещ
    *****
    Неутрално

    Да ви напомня че Сергей Дмитриевич Станишев е руснак по майка. Чии интереси ще защитава един руснак в България?

  23. 23 Профил на Чака ли ни окупация  от бъдещата Корпоративната руска армия?
    *****
    Неутрално

    “Таймс”: “Газпром” ще създаде собствена армия за защита на петролните обекти
    05 юли 2007 | 11:16 | Агенция "Фокус"
    Лондон/Москва. “Газпром” ще се обзаведе със собствена корпоративна армия: руските депутати дадоха право на концерна, а също и на държавната компания “Транснефт” – монополист в областта на транспортирането на петрол по тръбопроводи – да създават въоръжени формирования за защита на своите обекти, пише днес на електронната си страница вестник “Таймс”.
    Законопроектът, приет на 4 юли от Държавната дума (долната камара на руския парламент), ще позволи на “Газпром” и “Транснефт” да наемат и въоръжават свои собствени сили за сигурност, на които ще бъдат предоставени по-широки пълномощия, отколкото на частните охранителни агенции.
    Този ход предизвика буря от протести срещу създаването на частни армии в най-големите корпорации на Русия. Депутатът от Държавната дума Генадий Гудков, който се обявява срещу този законопроект, го определи като “кутията на Пандора”. “Този закон предполага създаването на корпоративни армии, заяви Гудков. – Ако ние приемем този закон, всички ще станем слуги на “Газпром” и “Транснефт”.

  24. 24 Профил на Загрижен
    *****
    Неутрално

    Докога ние българите ще бъдем най-големите овце? Докога? Заради лични интереси шепа хора бързо и стремително се опитват да унищожат най-голямото богатство на тази държава - изумителната и природа. Вече и чужденците ни се чудят на акъла. Браво на гърците за тяхната позиция. Вече започвам да им симпатизирам. Страшно и тъжно е че чужденци защитават нашите интереси повече от самите нас. Разбира се нямам предвид руснаците.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #