Агенцията по туризъм дава 800 хил. лв. за национални щандове

Компании могат да кандидатстват с проект за изготвяне на национален щанд, с който България ще се представя като атрактивна туристическа дестинация на международните изложения до пролетта на 2008 г. Информацията става ясна от обявата на Държавната агенция по туризъм за новия конкурс. Предвиденият бюджет е 800 хил. лв.
Проектите трябва да са за изготвянето на национален щанд за шест изложения - WTM в Лондон, FITUR в Мадрид, ITB в Берлин, "Интурмаркет" и MITT в Москва и UITT в Киев. Първото от тях започва през есента, а последното представяне на страната ще е през март следващата година.
Кандидатите могат да изпращат свои проекти до 28 август тази година. Офертите ще бъдат отворени един ден по-късно. Водещият критерий за избор на победител ще са финансовите параметри на предложението, сочи информацията от обявата, като ще бъде избран най-изгодният проект. Креативността на предложенията също ще има значение, обясни вчера председателят на агенцията Анелия Крушкова.
Участниците в конкурса трябва да платят гаранция от 8 хил. лв. Освен това те трябва да предоставят списък на основните договори за услуги, изпълнени през последните три години, списък на техническите лица, които ще са отговорни по проекта, удостоверение за образованието и квалификацията на ръководителите и на експертите, които ще отговарят за проекта.
Миналата година конкурсът за национален щанд спечели "Нойзи дизайн и реклама", която беше предложила най-евтината оферта. Проектът беше одобрен, въпреки че беше класиран на трето място по креативност и това събуди недоволството на туристическия бранш. Държавната агенция по туризъм подписа договора с "Нойзи дизайн и реклама", въпреки че ведомството се беше отказало да работи с компанията няколко месеца преди това. Мотивът за преждевременното прекратяване на договора беше това, че тогавашният председател на агенцията Марио ал Джибури не харесал щандовете, изградени от "Нойзи".
По идея на сегашния председател на Агенцията по туризъм от тази година страната трябва да се представя на международните туристически изложения по региони, които се отличават със специфичен туристически продукт. Подобен е подходът в представянето на някои от най-известните туристически дестинации в Европа - Германия, Австрия, Италия, Испания и др. Агенцията разработи проект за разделяне на страната на 19 района, част от които бяха поставени в групата на регионите с потенциал за развитие като туристически дестинации. Някои от регионите включват Черноморието, Пирин, Централен Балкан, Средногорие и др. В момента агенцията по туризъм очаква предложенията на бизнеса по предложеното разделение.