"Поло комерс" инвестира 6 млн. лв. в нов завод
Компанията за преработка на пилешко месо "Поло комерс" изгражда втори завод край Несебър, съобщи управителят на дружеството Анатоли Колев. Инвестицията е за 6 млн. лв. и ще бъде реализирана до март 2008 г.
Миналото лято "Поло комерс" спечели проект за финансиране по програма САПАРД, но мениджърите са се отказали от евросубсидията и са започнали да изграждат предприятието с банково финансиране. "Имаше неясноти около изплащането на субсидиите през 2007 г. и затова решихме да разчитаме на друг вид финансиране", обясни Колев. Стратегията на "Поло комерс" е да разширят присъствието си не само в Западна България, където се намира първият завод на компанията, но и по Черноморието. Целта е с двете си предприятия, разположени в противоположните краища на страната, да завоюваме добри позиции на пазара на пилешко месо, обясни още мениджърът.
"Поло комерс" е създадена през 1997 г. в Костинброд и оттогава годишно реализира на пазара около 1200 т пилешки разфасовки. Основен доставчик на месото е разградската птицеферма "Пилко", с която предприятието работи почти от създаването си. Освен обработено пилешко месо в ценовата листа на компанията са и различни полуготови продукти, с които се снабдяват търговски вериги, ресторанти, ученически и заводски столове. С изграждането на завода в Несебър капацитетът ще се удвои и дневното производство ще достигне 20 т. Производителите притежават търговски филиал в черноморския град от няколко години и развиват дейност по Южното Черноморие.
Въпреки конкуренцията в бранша търсенето на пилешко месо продължава да расте и затова потенциалът за развитие е голям, смята още управителят на компанията. Само преди месец новозагорското предприятие "Градус" откри най-голямата птицекланица на Балканите, но това няма да се отрази сериозно върху разпределението на пазара, смятат костинбродските бизнесмени. "Поло комерс" е сред одобрените преработвателни предприятия за търговия с месо в рамките на Европейския съюз. Основният пазар на този етап е в България, но има и износ в някои съседни държави. С откриването на второто предприятие мениджърите имат за цел да разширят търговията в Евросъюза и съседните балкански държави.
Пазарът на пилешко месо в страната се разраства и до края на годината се очаква производството да достигне 100 хил. тона, съобщи и председателят на браншовия съюз Борис Стоименов. Миналата година статистиката отчете 90 хил. т вътрешно производство и 30 хил. тона вносни продукти, основно пуешки.