Дъщерно дружество на ИХ България продаде док за 1.15 млн. евро

"КРЗ Порт Бургас" АД, дъщерно дружество на "Индустриален Холдинг България" (IHLBL) е финализирало сделка за продажба на плаващ док на стойност 1.15 млн. евро, съобщават от Българска фондова борса. С това дружеството прекратява дейността си кораборемонт. Основното извършвано от компанията от август 2007 г. ще бъде пристанищна дейност.
"Индустриален Холдинг България" притежава 91.74% от "КРЗ Порт Бургас". От холдинговото дружество обявиха, че кораборемонтната дейност в групата се пренасочва в Булярд корабостроителна индустрия АД.
В края на юли стана известно, че "КРЗ-Порт Бургас" АД започва изграждането на ново търговско пристанище. Това съобщи изпълнителният директор на дружеството инж. Веселин Статев. За целта предстои да се удължи съществуващата кейова стена с още 180 метра в западна посока и да се усвои водната територия от 16 468 кв.м. Така общата площ на новото пристанище ще бъде около 30 дка.
В началото на юли беше приет Генералният план за развитие на пристанището, който предполага усвояване на водната територия, западно от предприятието. Подборният устройствен план е на арх. Ангелин Братанов, а генералният план е разработен от "Транспроект" под ръководството на инж. Георги Първанов.
Проектът е на стойност около 23 млн. лв. Той предвижда засипване на водната площ по специална технология – преграждане чрез шпунтове, която се изпълнява предимно във водни басейни с неподвижни води – езера и реки. "Спираме се на тази технология, защото класическата, по която е строено и бургаското пристанище, е неподходяща за нашето", каза инж. Статев.
Той обясни, че докато в бургаското пристанище на определена дълбочина тинята завършва и започват глинести пластове, тук геодезичните проучвания са показали, че тинята е на много голяма дълбочина и няма нужната носимост.
Новото пристанище ще има дълбочина до 11.5 метра. Ще бъдат извършени укрепителни работи и по старата кейова стена. Корабните места ще станат три от по 125 метра. Проектът предвижда и допълнителен кей, но това ще стане при постигане на съгласие със съседната фирма "Трансстрой" за съвместна работа или евентуално предоставяне на правото срещу изграждане.
Амбицията на дружеството е проектът да бъде завършен до три години, като в най-западната част на новото пристанище ще има специализиран терминал за зърно, останалата част ще бъде за обработка и складиране на общи товари. За изпълнението на проекта ще се обяви конкурс. Партньор за обезпечаване на средствата ще бъде Европейската банка за възстановяване и развитие.
Кораборемонтният завод е създаден, за да обслужва корабите на бившия "Океански риболов". Впоследствие той е приватизиран по масовата приватизация, като с най-голям дял е "Мултигруп". Сега 92% са собственост на "Индустриален холдинг България". От сутринта книжата на "Индустриален холдинг България" губят на БФБ-София 0.64% при изтъргувани 13 594 книжа при средна цена от 12.44 лв. за брой.