Дъщерно дружество на ИХ България продаде док за 1.15 млн. евро

Дъщерно дружество на ИХ България продаде док за 1.15 млн. евро

Дъщерно дружество на ИХ България продаде док за 1.15 млн. евро
"КРЗ Порт Бургас" АД, дъщерно дружество на "Индустриален Холдинг България" (IHLBL) е финализирало сделка за продажба на плаващ док на стойност 1.15 млн. евро, съобщават от Българска фондова борса. С това дружеството прекратява дейността си кораборемонт. Основното извършвано от компанията от август 2007 г. ще бъде пристанищна дейност.
"Индустриален Холдинг България" притежава 91.74% от "КРЗ Порт Бургас".  От холдинговото дружество обявиха, че кораборемонтната дейност в групата се пренасочва в Булярд корабостроителна индустрия АД.
В края на юли стана известно, че "КРЗ-Порт Бургас" АД започва изграждането на ново търговско пристанище. Това съобщи изпълнителният директор на дружеството инж. Веселин Статев. За целта предстои да се удължи съществуващата кейова стена с още 180 метра в западна посока и да се усвои водната територия от 16 468 кв.м. Така общата площ на новото пристанище ще бъде около 30 дка.
В началото на юли беше приет Генералният план за развитие на пристанището, който предполага усвояване на водната територия, западно от предприятието. Подборният устройствен план е на арх. Ангелин Братанов, а генералният план е разработен от "Транспроект" под ръководството на инж. Георги Първанов.
Проектът е на стойност около 23 млн. лв. Той предвижда засипване на водната площ по специална технология – преграждане чрез шпунтове, която се изпълнява предимно във водни басейни с неподвижни води – езера и реки. "Спираме се на тази технология, защото класическата, по която е строено и бургаското пристанище, е неподходяща за нашето", каза инж. Статев.
Той обясни, че докато в бургаското пристанище на определена дълбочина тинята завършва и започват глинести пластове, тук геодезичните проучвания са показали, че тинята е на много голяма дълбочина и няма нужната носимост.
Новото пристанище ще има дълбочина до 11.5 метра. Ще бъдат извършени укрепителни работи и по старата кейова стена. Корабните места ще станат три от по 125 метра. Проектът предвижда и допълнителен кей, но това ще стане при постигане на съгласие със съседната фирма "Трансстрой" за съвместна работа или евентуално предоставяне на правото срещу изграждане.
Амбицията на дружеството е проектът да бъде завършен до три години, като в най-западната част на новото пристанище ще има специализиран терминал за зърно, останалата част ще бъде за обработка и складиране на общи товари. За изпълнението на проекта ще се обяви конкурс. Партньор за обезпечаване на средствата ще бъде Европейската банка за възстановяване и развитие.
Кораборемонтният завод е създаден, за да обслужва корабите на бившия "Океански риболов". Впоследствие той е приватизиран по масовата приватизация, като с най-голям дял е "Мултигруп". Сега 92% са собственост на "Индустриален холдинг България". От сутринта книжата на "Индустриален холдинг България" губят на БФБ-София 0.64% при изтъргувани 13 594 книжа при средна цена от 12.44 лв. за брой.