"Милър" и "Куърс" създават водеща пивоварна в САЩ
Британската пивоварна "Милър" (SABMiller) и американският й конкурент "Куърс" (Molson Coors) ще слеят своя бизнес в САЩ, създавайки нов лидер на американския бирен пазар, предаде Асошиейтед прес. Новата компания ще се нареди близко зад сегашния лидер "Анхойзер Буш" (Anheuser-Busch).
Новото дружество "Милър Куърс" ще бъде директна конкуренция на "Анхойзер Буш", която в момента има около 48% от американския пазар на бира. По последни данни "Милър" държи 18% от този сегмент, а "Куърс" - 11%. Това означава, че почти 80% от целия американски бирен пазар ще остане под контрола едва на две компании. Ето защо предстоящото разглеждане на сделката от законодателството може да усложни процеса по приключването й.
"Милър" ще предостави по-голямата част от активите на новата компания с дял от 58%, останалите 42% ще дойдат от "Куърс". Двете страни ще имат равни права при взимането на решения. Окончателното споразумение се очаква до края на тази година, а приключването на всички подробности - след средата на 2008 г. Все още не е ясно каква ще бъде стойността на сделката. Според лондонския вестник "Таймс" обаче комбинираният бизнес на двете пивоварни ще струва около 10 млрд. долара.
Конкуренцията на бирения пазар в САЩ се ожесточи през последните години с навлизането на много малко играчи, които оспорват лидерските позиции на утвърдените имена в бранша и съответно намаляват печалбите им. Сключеното между "Милър" и "Куърс" споразумение за общ бизнес ще увеличи напрежението около "Анхойзер Буш". В резултат компанията може да използва основния си коз и да се обърне към най-големия в света производител на бира в света по обем на продукцията - белгийската "Инбев" (InBev). Спекулациите за сливането на двата концерна, което би създало глобален пивовар, обхождат пазарите от няколко години и отново започнаха да циркулират вчера след обявяването на сделката между "Милър" и "Куърс".
Сливанията между пивоварните се превърнаха в ефективен начин за намаляване на разходите. По първоначални изчисления "Милър" и Куърс" ще спестят над 500 млн. долара само през първите три години, след като интегрират американските си операции. Очаква се годишните приходи на компанията да надхвърлят 9 млрд. долара.