"Гартнър" ще стъпи на българския пазар
Изследователската и консултантска компания "Гартнър" (Gartner) ще засили присъствието си в България. Това се разбра по време на представянето на нейните продукти и услуги в София. Намеренията й са в началото на 2008 г. да отвори офис в България. Първите клиенти на "Гартнър" в България от тази година са "Мобилтел" и "Фадата".
В момента българският пазар се покрива от компанията "Калисто - Гартнър Адриатик" (Calisto - Gartner Adriatic). "Нашата цел е да помогнем на българските компании при вземането на решения, свързани с използването на модерните технологии", заяви Иван Маглич, мениджър на "Калисто - Гартнър Адриатик".
Според него сега е подходящият момент да се oбърнат към българския бизнес, защото много компании ще инвестират в информационни и телекомуникационни технологии през следващите години и "Гартнър" може да бъде полезен съветник. Компанията се е наложила като доверен съветник както сред правителствения сектор по света, така и между големите корпорации. Мнозина ИТ професионалисти и бизнес мениджъри смятат изследванията й за задължителни.
"Гартнър" е пионер в областта на ИТ изследванията. В страните от региона на Централна и Източна Европа като Чехия, Полша, Унгария, Словения, Хърватия и Сърбия тя работи чрез местни дистрибутори или агенти. Компанията ще разшири присъствието си в още няколко страни, сред които е и Украйна.
Съветите и анализите на "Гартнър" се отразяват върху бизнеса на над 60% от компаниите от Fortune 1000 и 80% от Global 500. Анализаторската компания предлага информация, съвети и мнения на 45 хил. клиенти по света. Приходите й за 2006 г. надхвърлят 1 млрд. долара.