"Карелия" иска лидерско място на българския пазар
Основната цел на "Карелия България" е да стане пазарен лидер в страната до края на годината, съобщиха в официално съобщение до медиите от ръководството на българския филиал на гръцката "Карелия табако къмпани" (Karelia Tobacco Company). Шест месеца след създаването на "Карелия България" ЕООД обемът на продажбите ни вече надхвърля 6.1% от общия обем продажби на групата, обяви генералния мениджър на дружеството Борислав Лалев. Според него компанията, която той оглавява, вече е сред основните играчи на българския пазар за тютюневи изделия. Амбициите на "Карелия България" са да завладее двуцифрен пазарен дял от този пазар в близко бъдеще. Като стойност на продажбите тютюневото дружество е успяло да спечели 6.9% от вътрешния цигарен пазар от началото на активната си дейност в страната през април.
По думите на Лалев марката "Карелия слимс" е на първо място според предпочитанията на българските потребители. Той обърна внимание на факта, че категорията цигари тип "Слимс" набира все повече популярност сред клиентите. Ето защо е необходима постоянна иновация и обогатяване на гамата, каза още шефът на "Карелия България", визирайки новата марка "Слимс блу", която се появи на пазара преди няколко месеца. Компанията се надява да се наложи трайно както на сегмента на първокласните марки цигари, така и на другите пазарни категории, в които има участие.
Последните резултати от дейността на "Карелия България" удовлетворяват напълно ръководствата на компанията, което определя постигнатите пазарни позиции до момента като голям успех предвид кратката корпоративна история на предприятието. Според собствени данни на "Карелия България" дружеството дори е имало трудности да отговори на голямото търсене от страна на потребителите в първите няколко месеца.
Либерализацията на тютюневия бизнес в България даде възможност на много международни компании да навлязат на вътрешния пазар и да стабилизират позициите си. За това са показателни данните за пазарното разположение на предприятията от сектора - докато към края на миналата година тогавашният монополист "Булгартабак" притежаваше близо 95% от целия сегмент, към края на август делът на компанията е намалял до малко повече от 70%. Междувременно големи международни играчи като "Бритиш американ табако", "Филип Морис" и "Импириъл табако" стъпиха трайно на пазара и се утвърдиха като конкуренция на българската тютюнева холдингова компания.