Компаниите за играчки очакват 15% ръст на продажбите по Коледа
Коледните продажби на играчки през тази година се очаква да отбележат поне 15% ръст в сравнение със същия период на миналата година в резултат на растежа на пазара като цяло и на навлизането на нови играчи.
Това съобщи Мариан Колев, който е мениджър на компанията "Феликс тойс" и зам.-председател на браншовата асоциация в България. Пазарът през тази година отбеляза сериозен ръст, каза Колев. Пикът обаче ще дойде преди Коледа, когато продажбите за двата последни месеца на годината традиционно са равни на продажбите през останалия период.
По информация на компаниите в бранша има две причини за растежа. Едната е, че в страната официално бяха представени редица марки играчки, които до момента не присъстваха у нас. Такива например са играчките "Викинг тойс", полските конструктори "Коби" и редица други. Втората причина е свързана с членството на България в Европейския съюз и с наблюдаваната тенденция родителите по-често да купуват играчки на децата си. "Потреблението става по-европейско. Децата вече не получават подаръци само два пъти в годината, а поне веднъж месечно", каза Колев.
Пазарът ще продължи да се развива и заради навлизането на нови играчи, коментират от компаниите. Очаква се скоро да бъде отворен първият магазин на гръцката специализирана верига "Джъмбо", който ще се намира на бул. "България". Компанията обяви плановете си да стъпи у нас още през 2005 г. и първият магазин се очакваше да бъде готов през октомври тази година.
Другите сериозни играчи на пазара са "Хиполенд", които имат магазини в София и в големите градове на страната и в момента преговарят за нови обекти. Друга специализирана компания е "Комсед", която има хипермаркет в София и инвестира във втори обект на морето. В средата на годината отвори и първият магазин на българската специализирана компания "Пеис" - "Пиги'с хаус" (Piggy's House), който се намира в столичния квартал "Банишора".
-------------
Компаниите за играчки във Великобритания очакват продажбите през тази година да отбележат ръст от поне 5% спрямо миналата година, независимо че индустрията претърпя сътресения заради финансовата криза на международните пазари и проблемите с вредни материали при производството.
Британският пазар на играчки, който е най-големият в Европа, достигна миналата година 2.2 млрд. паунда, съобщи Ройтерс, цитирайки Браян Елис, който е представител на Британската асоциация на търговците на играчки. Пазарът на играчи в някои страни и особено в САЩ се сви заради финансовата криза, причинена от спада на цените на недвижими имоти, казва Елис. Също така индустрията пострада от това, че повече от 20 млн. играчки бяха изтеглени от пазара заради използваните в тях вредни материали. Това бяха играчки, произведени в Китай.