Български фирми могат да продават във веригата "Делта"
Сръбската "Делта М груп", която е новият собственик на търговската верига "Пикадили", обяви готовността си да преговаря с български производители на храни и стоки за широка употреба да продават в магазините й в Сърбия и в други страни от региона. Информацията съобщи един от мениджърите на "Делта М" Райко Мандич, който представи възможностите за работа пред компании за бързооборотни стоки у нас.
"Делта М", която е част от "Делта холдинг", обяви преди около месец сделката с "Пикадили" и плановете си за активно навлизане на българския пазар. Новият собственик и създателите на българската верига планират да отворят 20 нови магазина в различни търговски формати, съобщи мениджърът на "Пикадили" Стефан Косев.
Около 30 на сто от асортимента в магазините на "Делта" е вносен и компанията е готова да започне работа и с български производители, каза Райко Мандич. По думите му сръбският пазар е отворен за продукти, произведени в България под собствените марки на "Делта". По-големите български компании могат да се опитат да наложат и собствени марки в Сърбия, казаха новите собственици на "Пикадили".
В момента нивото на търговия в Сърбия не е толкова развито, както у нас и затова българските компании имат възможности да се развиват там", каза Стефан Косев. Представителите на "Делта" обясниха, че храните в България са по-евтини, отколкото в Сърбия и това е още една предпоставка български фирми да стъпят на пазара там. Според представителите на веригата шансове да навлязат на сръбския пазар имат производителите на мляко и млечни продукти, меса и колбаси и други фирми за храни.
Българските производители могат да имат достъп до пазарите в Босна и Херцеговина и Черна гора, където "Делта" работи, казаха от компанията. Сръбската верига има общо 350 магазина, разделени в четири формата - малки магазини, супермаркети, хипермаркети и "кеш енд кери".
-------------------
"Пикадили" планира да навлезе в нови ниши в търговията на дребно и отвори нови формати магазини, съобщи Косев. Компанията ще има две нови марки - "Пикадили експрес" и "Пикадили екстра". "Пикадили експрес" ще са малки обекти от типа "удобни магазини" между 200 и 400 кв.м. В тях ще се предлагат подбрани стоки за всеки ден. "Пикадили" екстра ще са хипермаркети с размер около 6 хил. кв.м с богат асортимент от различни стоки. Компанията също така ще въведе на пазара магазините "Темпо". "Пикадили" планира да изгради дистрибуционен център до София и логистична база във Варна, каза Косев.