Веригите все още са в слаба конкуренция

На живо
Заседанието на Народното събрание

Веригите все още са в слаба конкуренция

Конкуренцията сред търговските вериги в Сърбия, и по-конкретно в Белград, все още е слаба, въпреки че в страната вече има представители на някои международни компании, показва проучване на пазара. Основните чужди играчи там са вериги, които произхождат от бившите югославски републики или от Сърбия. Това е и причината пазарът да е в очакване на големите играчи, които са водещи за европейския пазар.
Водещата компания в търговията на дребно в Сърбия е "Делта макси", която е част от "Делта холдинг". Компанията има общо 350 магазина в четири различни формата - малки квартални магазини, супермаркети, хипермаркети и дискаунт магазини. Наскоро дружеството купи мажоритарния дял от българската верига "Пикадили" и с това продължи експанзията си в страните от региона. Веригата се смята за лидер в търговията в Сърбия и затова неведнъж е попадала в полезрението на антимонополната комисия там.
От големите международни играчи в Сърбия присъстват "Метро кеш енд кери", която е там от 2005 г., и френската "Интермарше", която работи с марката си "Интерекс".
В Сърбия присъства веригата "Меркатор" от Словения и компанията "Агрокор" от Хърватия, която играе на сръбския пазар с марката си "Идеа". "Идеа" отвори първия си хипермаркет в Белград през миналата година. "Меркатор" пък си поставя за цел до 2010 г. да постигне 10% пазарен дял в страната. В момента компанията се конкурира с хипермаркетите си с марката "Меркатор" и "Родич". На пазара в Сърбия се включва и гръцката верига "Веро" на компанията "Верополус". С изключение на "Делта макси" обаче по-голямата част от веригите в Сърбия тепърва започват да изграждат мрежи, които да им осигурят присъствие в големите градове.