България започна туристическото изложение с недовършен щанд

България започна туристическото изложение с недовършен щанд

Световната туристическа индустрия трябва все повече да мисли за отговорността, която носи към природата, дестинациите и хората, и трябва да се старае да развива по-добри места както за живеене, така и за почивка. Това е основният призив, под който ще се проведе тазгодишното международно професионално туристическо изложение "Уърлд травел маркет 2007" (World Travel Market - WTM) в Лондон. Изложението беше открито вчера и ще продължи до 15 ноември. То се провежда вече близо 30 години и този път в него участват над 5400 представители на световната туристическа индустрия.
Българското участие на световната борса започна с довършителни работи по щанда, на който се представят малко над 30 туристически агенции, туроператори, хотели и неправителствени организации. Щандът е изграден във формата на манастир и включва акценти от древните златните съкровища, розовите долини и винената култура. Слабо осветен, щандът е изграден на два етажа, като изложителите са разположени нагъсто на първия, а професионалните срещи се правят на втория.
Почти до обед по българския щанд все още протичаха довършителни работи, техниците разнасяха кашони и забиваха пирони. Всяка от компаниите участници разполага с малка маса, на която може да изложи рекламните си материали. В средата на щанда на електронно пано се прожектират рекламни клипове на различните туристически продукти.
"Това е едно от най-семплите и бледи представяния на България на международната борса", коментираха представители на българския туристически бизнес.
Българската палата е заобиколена от мащабен щанд на Турция, на който турският туристически бизнес се представя тематично по курорти и продукти. Визията на щанда е модерна, всички елементи са осветени така, че привличат вниманието на всички посетители. Турция се набива на очи още при влизането в изложбения център с рекламните пана, разположени на ключови места. Другият основен конкурент на българския туризъм – Гърция, също не отстъпва в представянето си. Щандът на страната е разположен близо до един от главните входове и привлича вниманието на посетителите с мащаба си, светлината, която излъчва, и цветовете, които асоциират морските курорти.
Близо до българския щанд са още атрактивните терени на Кипър и Португалия, а малко по-встрани започват тези на екзотичните дестинации като Индия, Шри Ланка, Малдивите, които привличат с музика, цветове и светлини.