"СЕП България" получи лиценз за мобилни плащания
Проектът на "СЕП България" за извършване на плащания през мобилен телефон получи лиценз от централната банка, съобщиха от мажоритарния собственик на дружеството "Адванс екуити холдинг". Така на практика БНБ признава операционните правила на "СЕП България" и прави предлагания от дружеството продукт законно платежно средство.
След получаването на окончателното разрешение "СЕП България" ще се превърне в третия оператор на платежна система в България след "Банксервиз" и БОРИКА и в първия, работещ с платежния инструмент за отдалечен достъп "мобилно разплащане". Услугата, която предлага СЕП, представлява извършване на плащания през мобилния телефон - в търговски обекти, за комунални услуги или просто при преводи между физически лица. За тази цел клиентът трябва да поиска от мобилния си оператор да му бъде инсталирано специално софтуерно приложение в СИМ картата на телефона. След инсталирането в мобилния апарат се появява ново меню, което всъщност е електронният портфейл на клиента. Чрез него потребителят управлява транзакциите си.
За да плати в магазин например, в търговския обект трябва да има също телефон, оборудван със софтуер за такива плащания, компютър с интернет или терминал. Тези терминали са единни, независимо с коя банка работи клиентът, и цялата система се поддържа от СЕП."Участници в този бизнес модел са банките, мобилните оператори, търговските компании и публичните институции, а потребители на услугата ще бъдат всички физически лица и бизнес организации", обясниха от "Адванс екуити". От собственика на СЕП увериха още, че е гарантирано високо ниво на сигурност при иницииране на плащанията, основаващо се на многостепенна система за разпознаване.
Подобна услуга няма аналог в България и е сред пионерските начинания в тази област в Европа.