Ново чуждо списание се появи на пазара
Международните списания все по-агресивно навлизат на българския медиен пазар. Последното ново попълнение е френското издание "Мадам Фигаро", което от 1 декември е вече на пазара. Най-продаваното модно списание във Франция ще е с тираж от 20 000 копия. Издател за България е "Медиа груп С. Д." ООД, в който един от собствениците притежава 25% от "Индипендънт пъблишинг груп", издаваща мъжкото списание FHM. "Мадам Фигаро" ще излиза два пъти месечно на цена 1.99 лв.
Според издателите списанието е с близо половин милион копия във Франция, изпреварвайки по продажби "Ел". "Мадам Фигаро" е с над 20-годишна история във Франция. Успехът му се дължи на факта, че "Мадам Фигаро" е списание за активните жени в големия град, които бързо преминават през събитията от модния и културния живот. "Мадам Фигаро" не диктува директно модните тенденции, а им предлага свеж поглед върху тях, като им дава възможност да развиват своята индивидуалност, посочи маркетинг мениджърът в "Медиа груп" Георги Манчев.
Издателите ще разчитат да спечелят българската аудитория с многото съдържание на културни теми, както и факта, че списанието ще излиза два пъти в месеца. Българското издание на "Мадам Фигаро" ще е единственото освен това в Япония, което ще излиза два пъти месечно, обясни Манчев. Съдържанието е 50% мода и 30% козметика, а останалото е всичко, което интересува съвременната жена - театър, кино, култура и полезна информация.
Появата на "Мадам Фигаро" е поредното доказателство за инвазията на чуждите списания на българския пазар. Силният икономически ръст в България през последните три години, както и приемането на страната в Европейския съюз от януари 2007 г. засилиха рекламния пазар, от който все повече издания решиха да се възползват. Преди два месеца излезе първият брой на италианското женско списание "Амика" в български вариант. Марката увеличи портфолиото на издателите от QM, които работят с италианското издателство Rizolli Corriere della Sera Media Group и вече присъстват в България с Bravacasa и Max. Тогава излезе и италианското списание за мъжете, които обичат лукса - "Джентълмен". Той е част от проекта на издателя на "Дневник" и "Капитал" - "Дългият петък". Сред чуждите издания са още издателите на "Ел" и "Космополитън" - "Санома - Блясък България", "Атика медиа България", която издава Joy, Grazia r OK!, и "Индипендънт пъблишинг груп" (IPG), в която германската рекламна компания "Арбо медиа" държи 49%.
"Мадам Фигаро" се издава още в Португалия, Гърция, Турция, Русия, Япония, Тайланд, Тайван, Корея, Кипър и Китай. Главен редактор на списанието е бившият кадър от "Нова телевизия" - журналистката и телевизионен водещ Миа Сантова. В екипа на изданието са събрани водещи журналисти, отразяващи модния и културния свят. Арт директор в "Мадам Фигаро" е Росен Йорданов, който изпълнява същата длъжност и във водещото мъжко списание FHM.