Предлагането на "Херти" ще е на 25 януари
Първичното публично предлагане на производителят на капачки "Херти" ще започне на 25 януари. Това обясни за "Дневник" финансовият директор на компанията Елена Захариева. Тя допълни, че към момента е ясна единствено минималната емисионна цена, по която ще се предлагат ценните книжа - 3.10 лв. Ценовият диапазон ще бъде уточнен в следващите седмици след допълнителни срещи с инвестиционни посредници.
Съгласно проспекта, който беше одобрен през декември, дружеството ще предложи 3 млн. нови акции с номинална стойност от 1 лв. всяка. Също така в случай на голям интерес ще бъдат предложени допълнително 1.4 млн. ценни книжа, притежавани от настоящите собственици, а процедурата на предлагането ще бъде бук билдинг. Херти" е създадена през 1993 г. и има два завода за производство на капачки в Шумен и Плиска. Компания е най-големият производител на алуминиеви и пластмасови капачки за напитки в България с производствен капацитет 1.3 млрд. броя годишно. Средствата, набрани чрез първичното публично предлагане, пък ще бъдат използвани за развитие на дъщерните дружества и за повишаване на производствения капацитет.
Акционери със значително участие в "Херти" са "Майер експорт импорт", Австрия, с 34% от капитала, Захари Захариев с 25%, Александър Юлианов с 33% и Елена Захариева с 8%. Продажбите на компанията за 2006 г. възлизат на 23.6 млн. лв., а за първото полугодие на миналата година са нараснали с около 30% и са стигнали 13.5 млн. лв. С новото оборудване, в което ще бъде инвестирана част от набраните средства, се очаква капацитетът да нарасне с между 40% и 50%. Цел на дъщерните дружества ще е разрастването на пазарния дял в чужбина. Дъщерни компании вече са регистрирани във Франция и Великобритания, но в плановете на дружеството попада и присъствие на пазарите в Австралия и Южна Америка, където винопроизводството бележи бързо развитие.