"Херти" планира инвестиции за 26 млн. лв.

Производителят на капачки "Херти" - Шумен, планира инвестиционна програма за 25.895 млн. лв. до 2010 г. Това става ясно от данните, представени в одобрения от Комисията за финансов надзор проспект за първично публично предлагане на компанията, подготвен от Райфайзенбанк.
Дружеството планира да предложи на инвестиционната общност 3 млн. нови акции с номинал 1 лв. и минимална емисионна цена 3.10 лв., с което да увеличи капитала си от 12 на 15 млн. лв. При значителен интерес компанията ще предложи и допълнителни 1.4 млн. стари акции, собственост на един от основните акционери - "Майер експорт импорт".
Предлагането се очаква да се проведе на 25 януари, като всички инвеститори ще могат да участват в него при равни условия. Окончателната емисионна цена на акция ще бъде определена по метода букбилдинг (book-building).
Очакваната нетна сума на приходите от него, ако бъде записан максималният брой нови акции, е 9.175 млн. лева. "Херти" възнамерява да използва приходите за финансирането на четиригодишната си инвестиционна програма за близо 26 млн. лв., започнала в началото на второто тримесечие на 2007 г. Програмата ще се финансира както от средствата, набрани чрез публичното предлагане, така и чрез привлечени средства от близо 12 млн. лв. и собствени средства от около 4.8 млн. лв. според информацията в проспекта. Целта на инвестициите са увеличаване на пазарния дял на компанията, намаляване на себестойността на продукцията и повишаване на производителността, модернизация на оборудването и опазване на околната среда.
Досега основните инвестиции през периода 2004 - 2006 г. са били съсредоточени основно в разширяване на производствените мощности и складовата база и подобряване на инфраструктурата.
"Херти" произвежда различни видове капачки, който се използват както за алкохолни и безалкохолни напитки, така и в производството на зехтин и фармацията. Продажбите на алуминиеви и пластмасови капачки формират основна част от приходите на компанията. Основна тенденция в производството за деветте месеца на 2007 г. е значителното увеличение на капачките за вино и газирана минерална вода. Компанията изнася основно за страните от Европейския съюз, Русия и бившите съветски републики, а продажбите на българския пазар са около 13-14% от общите. През последните три години значително се увеличават продажбите в ЕС и Турция, като от 22% от общите през 2004 г. достигат до 42% през 2006 г.
Основните акционери в "Херти" са "Майер експорт импорт", Австрия, с 34% от капитала, Захари Захариев с 25%, Александър Юлианов с 33% и Елена Захариева с 8%. Компанията има дългосрочен кредитен рейтинг АА- и краткосрочен а-1, присъден от българската агенция "Глобал рейтингс".