"Херти" планира разширяване на присъствието си в чужбина

"Херти" планира разширяване на присъствието си в чужбина

Българският производител на алуминиеви и пластмасови капачки "Херти" АД обяви намеренията си за навлизане на нови пазари в страни от Южна Америка /Чили и Аржентина/ и Африка /ЮАР/ във връзка с предстоящото на 25 януари първично публично предлагане на акции.
В момента 80% от продукцията на компанията се реализира в чужбина и компанията има участие в три дружества в Румъния, Франция и Великобритания, като в същото време нейните продукти реализират 90% от пазара в България. Сред основните цели на компанията са засилване на пазарното присъствие в чужбина, изпълнение на четиригодишната инвестиционна програма за 25 млн. лв. и повишаване на производствения капацитет на компанията.
Поръчки за акциите на компанията ще се приемат на 25 януари 2008г., а резултатите от тяхното разпределение на база метода "букбилдинг" ще бъдат обявени на 28 януари 2008г. Емисията, която ще бъде предложена за продажба е в размер на 3 милиона нови и до 1.4 милиона стари акции от капитала на Херти АД с номинална стойност 1 лев и минимална емисионна стойност 3.10 лева за акция. При успешно записване на всички акции, капиталът на компанията ще бъде увеличен до 15 милиона лева.
Херти произвежда различни видове капачки от алуминий и пластмаса за алкохолни напитки и вино, безалкохолни напитки, минерална вода, зехтин, както и за фармацевтичната индустрия. Компанията, основана през 1993 г. в Шумен, е основният производител в България и е сред първите 10 компании-производители в Европа в този бранш. 42,8% от продукцията й се реализира в страни от ЕС и Турция, а 42% в Русия и бившите съветски републики.