"Гап" и "Банана рипъблик" ще навлизат в България

"Гап" и "Банана рипъблик" ще навлизат в България

Гръцката "Маринополус" ще въведе на българския пазара облеклата "Гап" (GAP) и "Банана рипъблик" (Banana Republic), след като подписа франчайзингов договор с американския собственик на марките. Новината за това съобщи компанията "Гап", която планира да разраства своя бизнес в няколко страни от региона.
Облеклата на "Гап" са популярни както на американския, така и на европейския пазар. Компанията има няколко марки за дрехи, покриващи и насочени към различни възрастови и потребителски групи.
От съобщението става ясно, че "Маринополус" е подписала франчайзингов договор за общо пет страни от региона - освен България това са още Гърция, Румъния, Хърватия и Кипър.
"Тези пазари са естествен път за експанзията на нашите марки, за което подписахме франчайзингов договор с доказан партньор", коментира Рон Янг, който отговаря за международните пазари на компанията.
Първоначално "Маринополус" ще развива марките в Гърция, след което ще се концентрира и върху другите пазари. Първият магазин на "Гап" в Гърция трябва да е готов още през тази година, а на "Банана рипъблик" - през следващата.
"Маринополус" е една от най-големите компании за търговия в Гърция, а от две години активно навлиза и на българския пазар. В Гърция компанията е представител на световните марки като облеклата "Маркс и Спенсър", магазините за козметика "Сефора", веригата за техника "Фнак" (fnac), веригата "Карфур", както и кафе заведенията "Старбъкс". Постепенно компанията навлиза и на българския пазар с тези марки. В България вече има магазини на "Маркс и Спенсър", подготвят се първите обекти на "Карфур" и "Старбъкс", а козметиките "Сефора" засега са в позиция на изчакване.
Марките на компанията "Гап" са сред най-популярните в страните в Западна и Централна Европа. Въпреки че през последните години в България навлязоха голяма част от европейските марки, у нас все още липсват лидери като "Зара", H&M и др. Първите магазини на тези компании се очаква да отворят в България с изграждането на големите търговско-развлекателни центрове от типа мол.
Американската компания "Гап" има няколко марки облекла, като две от тях са едноименната GAP и "Банана рипъблик". Облеклата GAP се определят като среден клас - ежедневни и спортно-елегантни мъжки и дамски модели. "Банана рипъблик" са по-високият клас както ценово, така и като модели. Портфолиото на компанията включва още марката "Олд неви" (Old Nevy) - спортни облекла от клас, по-нисък от GAP. Продажбите на компанията "Гап" за финансовата 2006 г. са 15.9 млрд. долара.