"Талес" настъпва на пазара на жп сигнали уредби

"Талес" настъпва на пазара на жп сигнали уредби

Международната компания "Талес" обяви в края на миналата седмица, че отделя голямо значение на двата проекта за изграждане на сигнализационни системи за нуждите на БДЖ. Консорциумът "Талес рейл сигналинг солушънс" - Австрия, и "Алкател Лусент" - Румъния, филиал на щатската групировка, подписаха миналата есен договор за 36 млн. евро за изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и Системата за телеуправление на обектите на електрификацията и енергетиката (SCADA) за цялата линия Пловдив - Свиленград. Срокът за изпълнение е октомври 2010 г.
В края на 2007 г. същият консорциум спечели и търга за "Рехабилитация на съоръженията и устройствата на осигурителната техника и телекомуникационните мрежи в железопътния участък София - Карлово". Стойността на договора е 24.4 млн. лв. без ДДС.
Това са два много важни проекта за нас, като целта е да се повиши сигурността на железопътния транспорт, заяви Алфред Файдер, изпълнителен директор на "Талес рейл сигналинг солушънс". Според вицепрезидента на компанията Жан-Пиер Форестиер договорът за Пловдив - Свиленград е важен за индустрията, защото по този начин ще може да се хармонизира дейността на националния оператор с тези от цяла Европа. Тази хармонизация ще бъде възможна с решенията, които ще осигури "Талес". Компанията реализира подобни проекти също така в Унгария, Гърция, Босна и Херцеговина, Хърватия, Румъния и Словения.
При проекта Пловдив - Свиленград се предвижда полагане на оптичен кабел по цялата дължина на линията. Върху него ще се изградят всички телекомуникационни, осигурителни и SCADA системи. Аналоговите телефонни централи ще се подменят с цифрови. Ще бъде изградена система за мобилна радиовръзка GSM-R, оперативни връзки и др.
Осигурителните системи ще бъдат за 200 км в час. За първи път в България ще бъдат направени LED (Light Emitting Diode) светофари.
Проектът за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград има статут на обект с национално значение, като по него се работи от 2000 г. За модернизацията на жп линията са отпуснати безвъзмездни средства от програма ИСПА в размер на 153 млн. евро, Европейската инвестиционна банка предостави заем от 150 млн. евро, 37 млн. евро е съфинансирането от държавния бюджет. Работата на изпълнителя на първата фаза на проекта - железопътния участък Пловдив (гара Крумово) - Първомай с дължина 37.7 км, гръцката "Терна", беше инспектирана и одобрена в началото на август.