Как се стигна до сегашната ситуация

Автомагистрала "Тракия" е част от европейски коридор номер 8. Изграждането й е приоритетен инфраструктурен обект с национално международно значение. Общата стойност на проекта възлиза на 140 милиона лева.
В началото на януари тази година Министерството на регионалното развитие и българско-португалският консорциум за концесията на магистрала"Тракия" подписаха второто споразумение по договора за концесия на магистрала "Тракия", като това на практика означава, че договорът влиза в сила. Концесията включва трасето: ГКПП Калотина - Северна дъга на Околовръстното шосе на София - Оризово - Стара Загора - Нова Загора - Ямбол - Карнобат - Бургас.
Документът предвижда цената от общо 715 млн. евро за строителството и рехабилитацията на пътя Калотина - Софийски околовръстен път - Стара Загора - Нова Загора и Ямбол - Бургас да остане непроменена.
В новото споразумение е записано още, че ако някое от плащанията бъде обявено за недопустима държавна помощ, консорциумът ще възстанови сумата. Държавата няма да плаща, ако консорциумът затвори магистралата за повече от 72 часа.
През октомври миналата година Сергей Станишев заедно с министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов и министъра на транспорта Петър Мутафчиев прерязаха лентата на новопостроения участък между Чирпан и Стара Загора, като този участък бележи рекорд в строителството на магистралата
След подписване на договора се предвижда консорциумът да регистрира дружество, което ще изгради от магистралата оставащите 200 километра от нея, ще я поддържа и експлоатира.
Предполагаемите подизпълнители за строежа на магистрала Тракия са: "Холдинг Пътища" АД , "Трейс Груп Холд " АД и "Трейс Груп Холд " АД
"Трейс Груп Холд " АД
СХ "Трейс Груп" АД e наследник на "Пътстройинженеринг" ЕООД и е създадена през 2003 г. В холдинговата структура влизат 14 фирми, сред които водеща е "Пи Ес Ай " АД, като холдингът управлява браншово обвързани компании и контролира техния производствен, финансов, мениджърски и човешки потенциал. През 2004 г. се учредява "Трейс Груп Холд" АД.
Холдингът е изцяло частно акционерно дружество, което е отправната точка за преодоляване трудностите на пазара.
"Трейс Груп Холд " АД изпълнява обекти от национално и регионално значение, участва в международни проекти. В обхвата на пазарния сектор, който дружеството владее са обекти за рехабилитация, реконструкция и строителство на пътища, автомагистрали, летища, изграждане на метростанции.
Компанията изгражда водоснабдителни и газоснабдителни системи, участва в националната програма за укрепване на свлачища и в аварийно - възстановителни дейности при природни бедствия.
Холдингово дружество "Пътища"
"Холдинг Пътища" АД е една от най-големите пътностроителни структури в България. Освен строителство и рехабилитация на пътища в дейността на дружеството се включват строителство и ремонт на мостови съоръжения, производство на инертни материали и изделия от тях, производство на съоръжения за безопасност на движението, ремонт и сервиз на строителни машини и изработване на някои резервни части за тях и др.
По-голяма част от поръчките и договорите на дружеството са за територията на Северна България, включително строеж и реконструкция на няколко пътни отсечки
Акциите на дружеството са 100% частна собственост. То е публична компания и се търгува на Българска фондова борса. В структурата влизат шестнадесет дружества, в тринадесет от които Холдингът е едноличен собственик на капитала.
Дружества, в които притежава акции
Смолян Пътстрой ЕАД 100.00%
Софстрой ЕООД 100.00%
ПСТ - Роси ЕООД 100.00%
Пътно поддържане - Оряхово ЕООД 100.00%
Път инженеринг АД Плевен 93.00%
Пътно поддържане - Ябланица 100.00%
Пътно поддържане - Враца 100.00%
Пътно поддържане - Монтана 100.00%
Пътно поддържане - Севлиево 100.00%
Булбер ЕООД - София 100.00%
Видапътстрой ЕАД - гр.Видин 100.00%
Пътинженеринг ЕАД Монтана 100.00%
Бургаспътстрой АД Бургас 95.62%
Пътстрой ЕАД Ловеч 100.00%
Мостстрой - инженеринг ЕАД София 100.00%
ПСТ ЕАД София 100.00%
Главболгарстрой
"Главболгарстрой"е създадена през 1969 г. по между правителствената спогодба "Нефт-желязо" за извършването на строителни работи на територията на Русия. През 1971-72г. се създават 13 нови строителни групи. През 1986г. започва строителството на газопровода "Ямбург – Западна граница" и се създават 10 тръста, от които 7 в Русия и 3 в Украйна.
През 1991- 92г. са създадени нови тръстове в Русия, Казахстан и Украйна. През 1993-96г. са изградени 6 градчета на обща стойност повече от USD 600 млн.След 1994г. ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ работи на територията на Русия, Казахстан, Украйна, Германия и България като главен изпълнител на жилищни, обществени, промишлени и инфраструктурни обекти. През 1997г. "Главболгарстрой" e трансформирана в частно Акционерно Дружество, а през 2005 – в холдингова структура.
Компанията "Главболгарстрой" е най-голямата българска строителна компания, специализирана във всички видове архитектурно-строителни работи: жилищни, обществени, инфраструктурни, промишлени и еко-проекти, включително инвестиционна дейност.
Фирмата успешно работи на територията на България, Руската Федерация, Украйна, Беларус, Казахстан, Узбекистан, Германия, Африка, Средна Азия и Близкия Изток. Компанията активно развива дейността си и в областта на инвестиционните обекти, включително мащабни проекти с национално значение.
Предметът на дейност на компанията може да се обобщи в следните категории:
Инженеринг в областта на строителството, вкл. маркетинг, пред проектни проучвания, проектиране
Строително-монтажна дейност - жилищно, обществено, промишлено строителство и други
Инфраструктурно строителство
Инвестиционна дейност
Туризъм
Производство и търговия със строителни материали и изделия