"Плюс" в Унгария става част от "Шпар"
Германската компания "Тенгелман" (Tengelmann) продаде бизнеса на дискаунт веригата си "Плюс" (Plus) в Унгария на конкурента си "Шпар" (Spar), съобщиха информационните агенции. Това е втората сделка за последните месеци, при която "Тенгелман" се освобождава от контрола над "Плюс".
В края на миналата година германската компания създаде смесено дружество с друг свой конкурент - "Едека", в което обединиха двете си дискаунт вериги съответно "Плюс" и "Нетто". "Едека" контролира 70 на сто от смесеното дружество.
В Унгария "Плюс" има 174 магазина. След сливането на двете компании броят на обектите ще стане общо 378. Сделката подлежи на одобрението на антимонополните институции.
"Плюс" е една от чуждите търговски вериги, които се чака да стъпят на българския пазар. Компанията дори получи през миналата година сертификат за инвеститор първи клас срещу плановете си да изгради 200 магазина и дистрибуционен център. Първите магазини трябваше вече да са заработили, но това все още не се случва.
Според публикации в международните медии германската компания иска да се освободи от дискаунт бизнеса си и в други страни, сред които и България и Румъния. Официално потвърждение на тази информация обаче още няма.
В международен план "Плюс" и "Тенгелман" са един от големите играчи в дискаунт сегмента на търговията. Основни конкурентни марки са веригата "Нетто" на "Едека", "Пени" на "Реве" и "Лидл" на германската група "Шварц". С изключение на "Едека" останалите дискаунт вериги имат планове да стъпят на българския пазар. Подготовката и при трите обаче продължава вече няколко години, а все още няма отворени магазини. "Лидл" дори на няколко пъти замразяваше и размразяваше проекта си, а "Пени" вече три-четири години не съобщават детайли около конкретните си планове.